جاده های مازندران از صبح امروز شنبه با استقرار نیروهای پلیس راه ، راهداری ، اورژانس 115 و هلال احمر رنگ و بوی نوروزی گرفت .
کد خبر: ۷۲۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 16 March 2019

اکیپ های انتظامی و خدمات رسان به مسافران نوروزی با برگزاری رزمایش طرح نوروزی در حضور استاندار ، فرمانده انتظامی استان و مدیران دستگاههای ذیربط عازم مناطق تعیین شده برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی شدند.
مازندران در تعطیلات نوروزی مهم ترین مقصد سفر گردشگران و مسافران است . براساس آمارهای رسمی در تعطیلات نوروزی گذشته دستکم 15 میلیون نفر شب اقامت در این استان ثبت شد.
استاندار مازندران در مراسم آغاز اجرای طرح نوروزی جاده های استان گفت : افزایش سفرهای نوروزی به این استان باید زمینه ساز جذب سرمایه گذاری خصوصی برای تامین زیرساخت ها شود.
احمد حسین زادگان افزود : سفر چندین میلیونی مسافر در تعطیلات نوروزی و تابستانی فرصت مناسبی برای نشان دادن قابلیت های این استان برای سرمایه گذاری است.
وی گفت : برای جذب سرمایه گذاری در حوزه زیرساختی گردشگری باید ظرفیت های استان به درستی تبیین شود و نوروز می تواند فرصت مناسبی برای این کار باشد.
** کاهش سوانح رانندگی در جاده ها
استاندارمازندران با اشاره به کاهش تلفات سوانخ رانندگی در این استان طی سال جاری اظهار داشت : باید با رفع نقاط حادثه خیز همچنان برای کاهش بیشتر تلفات تلاش کنیم.
حسین زادگان افزود : باید نقاط حادثه خیز شناسایی شود تا بتوانیم با برنامه ریزی و تامین اعتبار به موقع نسبت به کاهش تلفات انسانی اقدام کنیم و این تجربه را ما در طرح دریا در مازندران با موفقیت سپری کردیم.
وی احترام به مسافران و خدمات رسانی بهتر به گردشگران را از اهداف اصلی برنامه نوروزی سال 98 بیان کرد و اظهار داشت : باید در کنار این مسایل طرح مازندران پاک نیز همانند گذشته پیگیری شود و مسافر پذیری ما مرهون داشتن استانی پاک است.
نماینده عالی دولت در مازندران افزود : طرح مازندران پاک تنها بک شعار نیست ، بلکه به عنوان یک طرح عملیاتی باید در دستور کار دستگاههای خدمات رسان و مسافران قرار گیرد.
** به کارگیری 15 هزار نیروی انتظامی
فرمانده انتظامی مازندران هم در این مراسم گفت: این استان در نوروز سال گذشته از لحاظ تردد در بین استان های کشور در رتبه سوم قرار گرفت و این نشان می دهد باید خدمات ترافیکی در نوروز در جاده های اصلی استان با همکاری و دقت بیشتری انجام شود.
سردار سرتیپ دوم پاسدار میرمحمود میرفیضی افزود : در سال جاری پیش بینی می شود آمار مسافران نسبت به سنوات گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد و باید خدمات رسانی نیز به نسبت مسافران افزایش یابد.
وی گفت : با وجود افزایش سفرها در این استان در سال جاری آمار فوتی 5 درصد و سوانح رانندگی حدود 45 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شد.
فرمانده انتظامی مازندران گفت : در مجموع در طرح نوروزی سال جاری 15 هزار نیروی انتظامی و نظامی به کارگیری شدند که بخشی از این نیروها در قالب راهنمایی و رانندگی و پلیس راه کار خدمات رسانی به مسافران را بر عهده دارند.
سردار فیضی افزود : برای طرح نوروزی 282 اکیپ جاده ای پلیس راه با 516 گروه های گشتی اعم از سواره و پیاده سازمانی شدند .
وی اضافه کرد: علاوه بر آن 12 هزاردانش آموز همیار پلیس نیز برای اجرای طرح نوروزی و کاهش سوانح رانندگی به کار گرفته شدند.
طرح ترافیک نوروزی 25 اسفندماه شروع و تا 17 فروردین ماه 98 در مازندران ادامه خواهد داشت.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار