کد خبر: ۷۲۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 17 March 2019

تابناک / دلق‌پوش از آغاز توزیع میوه شب عید در گیلان خبر داد و گفت: توزیع میوه تا ۱۰ فروردین سال ۹۸ ادامه دارد.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از آستانه‌اشرفیه، « فرهاد دلق‌پوش» شنبه(۲۵ اسفند) در نشست اداری صنعت، معدن و تجارت این شهرستان به بررسی مشکلات و چالش‌ها با وجود همه مضایق و تنگناها پرداخت و گفت: باید تلاش کنیم با یک مدیریت کارآمد بتوانیم خدمات مطلوبی به مردم در ایام پایانی سال داشته باشیم و این لازمه همدلی، همگامی و وحدت همگان است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان‌اینکه در شرایط فوق‌العاده و جنگ اقتصادی هستیم، افزود: بعضی از کاستی‌ها طراحی دشمنان ملت و بخشی دیگر توسط فرصت‌شماران داخلی است که در واقع  همین فرصت شماران برای دشمن کار می‌کنند و منافع شخصی خود را فقط تامین می‌کنند.

 

وی از توزیع ۶۰۰ تن سیب و ۷۰۰ تن پرتقال با قیمت دولتی در گیلان خبر داد و تصریح‌کرد: اتحاد و هماهنگی و بسیج خدمات گیلان برای مردم و مسافران نوروزی باعث آرامش و نظام‌مندی در بازار شب عید می‌شود.

 

دلق‌پوش با اشاره به آغاز توزیع میوه در استان گیلان، گفت: توزیع میوه در گیلان تا ۱۰ فروردین سال ۹۸ با محوریت تعاونی روستایی و همکاری اتاق اصناف وشهرداری‌ها ادامه دارد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خواستار بهره‌گیری و استفاده مطلوب از ظرفیت نمایندگان مجلس شد و گفت: بسیاری از مشکلات کلان از طریق نمایندگان قابل پیگیری است، البته در این شرایط فعلی کسی نمی‌تواند معجزه کند باید با درک شرایط فعلی برای عبور از این شرایط موجود، همدیگر را درک کنیم.

 

وی مصرف آرد در گیلان را به علت شناور بودن جمعیت و گردشگرپذیر بودن را بیش از سهمیه فعلی دانست و خاطرنشان‌کرد: پیگیر افزایش سرانه مصرف آزاد‌پزان برای تعادل در عرضه نان هستیم.

 

دلق‌پوش با بیان‌اینکه میانگین مصرف روزانه مرغ در گیلان حدود ۲۰۰ تن است، افزود: در گیلان حدود ۵۰۰ تن مرغ تولید می‌شود و چنانچه به اندازه نیاز مردم مرغ در ویترین باشد، جو روانی هم نخواهیم داشت.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه ما می‌توانیم بر اساس ۲۰۰ تن سهمیه مرغ میزان سهمیه مرغ هر شهرستان را مشخص کنیم  تا بازار دچار مشکل نشود، اظهارکرد: تنظیم گوشت قرمز در استان گیلان  را بر اساس شاخص‌ها و ظرفیت‌های هر شهرستان انجام دادیم و امیدواریم در رفع کاستی‌ها تلاش شود.

 

* شبکه نظارتی قوی در کشور نداریم

« محمد حسین قربانی » نیز در این نشست، گفت: به طور کلی یک شبکه نظارتی قوی در کشور نداریم.

 

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: اگر صدق‌الناس و صدق حدیث را ما داشته باشیم هم در عملکرد ما خوب عمل کنیم و باورهای مردم نسبت به مسئولین بهتر خواهد شد.

 

وی تصریح‌کرد: بیش از ۱۴ میلیارد دلار تخصیص ارز در نظر گرفته شود تا کالاهای مورد نیاز با قیمت تعادلی  ۴هزار و ۲۰۰تومان به دست مصرف کننده برسد ولی گوشت، میوه و... وارداتی با این قیمت به دست مردم نمی‌رسد زیرا شبکه نظارتی قوی در کشور نداریم.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه‌کرد: باید طوری عمل کنیم یارانه‌ای که بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان است دولت تدبیری انجام دهد تا به دست مردم برسد و اگرشبکه توزیع درست داشته باشیم این معضلات به وجود نمی‌آید.

 

قربانی گفت: آن چیزی که امروز دغدغه نظام و مردم است این است که ایام تعطیلات نوروز را با دقت نظارت کنیم تا بتوانیم در این ایام مردم و بازار آرامشی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار