مثل همیشه ابتدا خبر را بخوانید: «بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس راهیان نور شهرستان گرگان استان گلستان با دیواره تونل شماره یک در جاده کرج-چالوس پنج نفر از سرنشینان آن مصدوم شدند.
کد خبر: ۷۲۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 17 March 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ پنج نفر از مصدومان توسط دو دستگاه آمبولانس در دقایق اولیه به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شدند و سایر سرنشینان اتوبوس در محل حادثه، توسط کارشناسان اورژانس در اتوبوس آمبولانس مورد بررسی درمانی قرار گرفتند و به منظور بررسی بیشتر و حصول اطمینان با سه دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به بیمارستان‌های امام‌علی(ع) و شهید مدنی کرج منتقل شدند که خوشبختانه هیچ‌یک از افراد دچار آسیب جدی نشدند و نیاز به بستری نداشتند.»
اینجور وقت‌ها رسانه‌های مجازی مجبورند یا دوست دارند تیتر بزنند: «تصادف تازه اتوبوس‌های راهیان نور» یا چیزی شبیه به این. همین‌هاست که باعث شد برند «راهیان نور» در گذر روزها و به‌خصوص در ایام نوروز به حوادث پرخطر جاده‌ای گره بخورد. کسی هم کاری ندارد که این حادثه اخیر، خوشبختانه تلفات خاصی هم نداشته و آن‌قدر هم که ارزش خبری پیدا کند، مهم نبوده و... حتی یکی از روزنامه‌ها مطلبی منتشر کرد با این تیتر: «همه تصادفات راهیان نور از ابتدا تا امروز» و همه اتفاقات جاده‌ای این اردوها را بررسی کرده است.
غیر از دلسوزی برای این برند باید از مسئولان «ستاد هماهنگی اردوهای راهیان نور» پرسید که چرا برای حفظ خوش نامی این برند نگران نیستند. چرا از یک اتفاق تجربه نمی‌گیرند و تکرارشده را باز تکرار می‌کنند. لابد می‌گویند جاده‌هایمان ایمن نیستند، خودروهایمان استاندارد ندارند و خطرات جاده‌ای اجتناب‌ناپذیر است، ولی هیچ‌یک از این بهانه‌ها از مسئولیت این ستاد کم نمی‌کند. چرا همچنان برای انتخاب راننده‌های این مسیر سختگیری انجام نمی‌شود و همچنان شاهد اشتباهات انسانی در حوادث جاده‌ای هستیم؟ چرا نباید ‌درصد حساسیت را بالاتر برد؟ راهیان نور، دارد با همین سهل‌انگاری‌ها و ساده‌بینی‌ها از بین می‌رود و از آن مهمتر، جان و امنیت این مردم امانتی است در دستان برگزارکنندگان. کاش امانتداران سختگیر و مسئولیت‌پذیرتری بودیم!

برچسب ها: راهیان نور ، تصادف ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار