مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اعلام کرد که برای روان سازی ترافیک در این استان توسعه خطوط ریلی و راه های ارتباطی مهم ترین و اثر گذارترین حرکت به شمار می رود.
کد خبر: ۷۲۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 18 March 2019

تقی رضایی اظهار داشت : با توجه به تراکم مراکز جمعیتی حومه ای پایتخت در استان البرز و سهم بالای ترددهای روزانه آن ، به منظور افزایش استفاده از ظرفیت های حمل و نقل ریل محور انتظارمی رود در بخش ریلی و زیربنایی حمایت های لازم از این استان صورت گیرد.
وی ادامه داد: براین اساس افزایش تعداد خطوط ریلی در بخش مترو و راه آهن با اولویت محدوده حومه ای دارای مشکلات ترافیکی از قبیل آزاد راه تهران - کرج تا محدوده پل کردان ، استفاده از ریل باس با قابلیت تردد قطارهای با سرعت بالا با اولویت محدوده حومه ای از قبیل آزادراه تهران - کرج تا محدوده پل کردان، استفاده از سیستم بی آرتی در مسیر تهران - کرج در محدوده حومه ای تا پل حصارک کرج و اتصال خط 5 مترو اکسپرس تهران به مراکز تجاری پایتخت ضروری است.
رضایی گفت: تعبیه ایستگاه های مناسب برای استفاده از قطارهای با تعداد واگن های بیشتر، افزایش تعداد قطار و واگن و کاهش سرفاصله قطارها ، افزایش سرعت متوسط سیر قطارها ، استفاده از قطارهای با گنجایش بیشتر و مصرف انرژی کمتر از دیگر نکاتی است که به کاهش ترافیک البرز کمک می کند.
مدیدکل راه وشهرسازی البرز اظهار داشت : استان البرز با داشتن 1370 کیلومتر انواع راه ها در حدود نیم درصد طول راه های کشور را دارد، در حالیکه بار ترافیکی و ارتباطی بیش از 14 استان را به پایتخت که بالغ بر 18 درصد ترافیک کل کشور می شود را بر دوش می کشد.
رضایی یادآور شد که اکنون طرح های متعددی برای روان سازی ترافیک در استان البرز اجرایی شده که ساخت آزاد راه تهران - شمال ، توسعه بزرگراه شهید همت ، احداث آزاد راه آبیک - چرمشهر و تکمیل جاده هشتگرد - طالقان از جمله این طرح ها است.
وی گفت : اداره کل راه وشهرسازی استان با تمام توان و ظرفیت موجود به صورت شبانه روزی برای به سرانجام رساندن این طرح های بزرگ تلاش می کند.

برچسب ها: ریل ، جاده ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار