نمی توان از رد پای نوسان دلار در بازار نوروز کرج چشم پوشی کرد و مصداق آن نگاه های خانم ها به طلاهای جدید از پشت ویترین یا چک و چانه زدن برای آجیلی است که قیمتی نجومی دارد و افت 80 درصدی قیمت این عزیزکرده سفره 7 سین. 
کد خبر: ۷۲۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 18 March 2019
به گزارش «تابناک البرز»؛ اگر چه این آمار را رئیس اتحادیه آجیل کشور نیز تائید کرده است اما به هر حال نوروز است و خریدهایش، شاید محدودتر از سال های گذشته اما مردم حتی با خریدن البسه و بسنده کردن به حداقل ها سعی دارند این رسم دیرینه را به جا آورند. 
نبض تب و تاب این بازار در دست دادزن هایی است که این روزها کارشان بالا گرفته و مردم را با الفاضی شیرین و اشعاری با مزه به سمت مغازه ها می کشانند از " رنگه به رنگه مردم" یک لباس فروش تا فروشگاهی که با افتخار تمام کالاهایش را ایرانی می داند و دادزن های آن می گویند: ایرانی، ایرانی بخر، چینی نبر، میشه ضرر.  
از دیگر سو، دست فروشان که این روزها بساط فروش شب عیدشان پررونق است نیز چانه هایشان با بازارگرمی رونق گرفته است و این همه گویای شور و زندگی میان مردمی است که قشرکم درآمد جامعه محسوب می شوند.

کنار مردم و در مسیر بازار که راه می روی در خواهی یافت که بیشتر آنان خرید نمی کنند، بلکه بیشتر اجناس را برانداز می کنند، قیمت ها را بالا و پایین می کنند و از بساط دستفروشی به بساط دستفروش دیگر می روند.

پایین آمدن قدرت خرید مردم آشکار است، با این وصف بازهم امیدوارانه چشم می گردانند به اطراف تا شاید آنچه را که در ویترین مغازه ها به قمیت بالاتری می توان خرید از میان بساط دستفروش ها تهیه کنند.

مردم قدرت خریدشان کاهش یافته است با این وجود همین که در بازارها قدم می زنند، گاه خانوادگی برای خرید می آیند همین نشان می دهد که امید و روحیه امیدواری به بهبود وضعیت مالی کشور وجود دارد.

 به هرحال مهم نیست که قدرت خرید مردم کاهش یافته است، مهم نیست که در میانه بازار از مسئولان خبری نیست و این مردم هستند که قدم به قدم به دنبال خرید نیازهای خود با حداقل بودجه شان هستند، مهم این است که مردم همچنان به فردای بهتر و نوروزی زیباتر امیدوارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار