رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ضمن اشاره به شگردهای جدید کلاهبرداران به قصد اخاذی، گفت: کلاهبرداران این بار سراغ کارمندان و پرسنل ادارات رفته و به بهانه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.
کد خبر: ۷۲۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 28 March 2019

 به گزارش تابناک ایلام،سرگرد علی‌رضا یعقوبی رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: کلاهبرداران روزانه شگردهای جدیدی را به قصد اخاذی از افراد به کار برده و اقدام به خالی کردن حساب بانکی افراد می‌کنند.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد کلاهبرداران این بار سراغ کارمندان و پرسنل ادارات رفته و به بهانه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام ادامه داد: در این روش کلاهبرداران با تماس با کارمندان و طرح این موضوع که از مسوولین امور مالی آن اداره هستند و در واریزی حقوق و سایر مزایا به حساب آن‌ها اشتباهی صورت گرفته و نیاز است تا دوباره مشخصات کارت و حساب بانکی آن‌ها اصلاح شود، از آن‌ها می‌خواهند برای انجام سایر اقدامات باید به دستگاه عابر بانک مراجعه کنند.

این کارشناس تصریح کرد: کلاهبرداران با کشاندن طعمه‌های خود به پای دستگاه عابر بانک با روش و بهانه‌های مختلف و با جلب اعتماد و اطمینان طرف مقابل و با استفاده از بی توجهی و سهل انگاری افراد اقدام به سرقت اطلاعات و خالی کردن حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

وی تأکید کرد: نکته مهم این است که کارمندان و پرسنل ادارات باید توجه داشته باشند، در صوتی که هر فرد، نهاد دولتی و یا خصوصی و ارگانی قصد واریز وجه به حساب آن‌ها را داشته باشد و یا در نحوه پرداخت حقوق و پاداش و بحث مالی مشکلی باشد باید از طریق قسمت مالی اداره مربوطه به موضوع رسیدگی کرده و نیازی به ارسال اطلاعات به افراد ناشناس و مراجعه به دستگاه عابر بانک نیست.

این کارشناس انتظامی توصیه کرد: پرسنل ادارات از در اختیار قراردادن اطلاعات حساب بانکی و اطلاعات شخصی خود به افراد ناشناس پرهیز کنند و در صورت برخورد با چنین مسئله‌ای برای بررسی صحت و سقم موضوع به سرعت مسئولین اداری و مالی و یا قسمت‌های ناظر ادارات را در جریان موضوع قرار دهند./ع

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار