رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای خدمات‌رسانی به مردم استان و مسافران نوروزی آمادگی دارد.
کد خبر: ۷۲۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹ 29 March 2019

تابناک فارس به نقل از دانشجو: علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به رسالت‌های حوزه سلامت در امر تامین بهداشت و درمان مردم گفت: تعطیلات نوروزی نباید وقفه‌ای در روند خدمات رسانی به مردم ایجاد کند که در همین راستا، ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بهره مندی از تجربیات موفق سال‌های گذشته و طرح ایده‌های نو، کار برنامه ریزی برای ارائه خدمت در تعطیلات نوروزی سال ۹۸ را آغاز کرد.

بهادر مطرح کرد: فعالیت ۳۳ شبکه و منطقه بهداشت و درمان، ۹۷ بیمارستان خصوصی، خیریه و دولتی، ۱۱۴ درمانگاه خصوصی و دولتی و ۳۶ مرکز دیالیز در سطح استان فارس، به صورت شبانه روزی و در ایام تعطیلات خدمت رسانی می کنند و همچنین ۷۲ مرکز تصویربرداری بیمارستانی و رادیولوژی خصوصی و دولتی و ۱۳۱ داروخانه شبانه روزی نیز آماده ارائه خدمت به مردم استان و مسافران نوروزی در این ایام هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به فعالیت شبانه روزی تیم‌های سلامت محیط دانشگاه به عنوان یکی از محور‌های مهم خدمات ویژه نوروز اشاره کرد که مانور ضربتی با حضور ۴۰۰ بازرس بهداشت محیط، در قالب ۸۵ تیم ثابت و سیار آغاز شده و تا بیستم فروردین ۹۸ نیز ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: فعالیت ۴۶ مرکز دندانپزشکی در استان، سه مرکز دندانپزشکی شبانه روزی در شیراز، ۲۵۰ مرکز آزمایشگاهی، ۱۸۸پایگاه اورژانس زمینی، ۲۰ ایستگاه سلامت و سه پایگاه اورژانس هوایی برای ارایه خدمات به مردم و مسافران نوروزی را دیگر اعضای مجموعه بزرگ علوم پزشکی شیراز است که برای خدمات رسانی شایسته در نوروز ۹۸، بسیج شده اند.

بهادر با اشاره به فعال بودن حوزه بهداشت فارس، همگام با حوزه درمان در ایام نوروز، از خدمات رسانی ۶۸ مرکز خدمات جامع سلامت استان به صورت شبانه روزی و با ارائه خدماتی نظیر پزشکی، مامایی و آزمایشگاهی و ۱۲ مرکز ایمن سازی، به عنوان دیگر اولویت ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه در این ایام یاد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اطلاع رسانی خدمات ستاد تسهیلات نوروزی، تا شانزدهم فروردین، در پایگاه خبری دانشگاه، فضای مجازی، صدا و سیمای استان و دیگر رسانه‌ها خبر داد و شماره تلفن شبانه روزی ۱۹۰ را برای پیگیری مسائل بهداشتی و شماره تلفن شبانه روزی ۱۸۱۹ را برای پیگیری مسائل درمانی معرفی کرد.

وی افزود: شماره تلفن ۱۵۹۰ از ساعت هشت صبح تا ۲۰، به عنوان مرکز تلفن پاسخگوی پزشک خانواده فارس دیگر مرکز پاسخگوی مردمی است و از مردم استان و مسافران نوروزی می خواهیم تا با اعتماد به مجموعه سلامت فارس، مسایل خود را در حوزه بهداشت و درمان به این مراکز انعکاس دهند.

بهادر خاطر نشان کرد: توجه به اصول بهداشتی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در سفر‌های نوروزی، پیشگیری از بروز مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در هنگام استفاده از وسایل گرمایشی، پرهیز از مصرف قارچ‌های سمی در طبیعت و توجه به سلامت خود و اعضای خانواده در ایام تعطیلات را از جمله مهم‌ترین مواردی دانست که موجب کاهش بروز مشکلات در این ایام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآورشد: در صورت بروز هرگونه حادثه، با حفظ خونسردی، با شماره ۱۱۵ تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نیرو‌های اورژانس به یاری شما بشتابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار