مدیر عامل شرکت آب منطقه ای البرز اعلام کرد سیلاب سه روز گذشته که در استان البرز از جمله رودخانه کردان رخ داد با تدبیر مدیریت بحران استان از هدررفت آن جلوگیری شد.
کد خبر: ۷۳۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 04 April 2019

داود نجفیان اظهارداشت: طرح مدیریت سیلاب در رودخانه کردان شهرستان ساوجبلاغ و هدایت آن به سوی شن چاله های این منطقه با موفقیت انجام شد.
وی ادامه داد:همزمان با بارش های سیل آسا که در استان البرز رخ داد حدود سه و نیم میلیون متر مکعب آب در شن چاله های استان هدایت و ذخیر سازی شد.
این مسئول با اشاره به اینکه میزان دبی آب رودخانه های کرج و کردان بی سابقه بوده است، خاطر نشان کرد: ذخیره سازی این میزان بارش ها با همکاری سازمان صنعت ،معدن و تجارت و معدن داران استان به خوبی صورت گرفت.
نجفیان اظهارداشت: در صورتی که این اقدام صورت نمی گرفت آب رودخانه کردان به سمت شهر های اطراف سرازیر می شد که بسیار خطرناک بود، اما با بکارگیری ماشین آلات، تجهیزات و نیروی انسانی مجرای اصلی رودخانه مسدود شده و هدایت آب ها به سمت شن چاله ها انجام شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شایعاتی در خصوص سد های کرج و طالقان مبنی براینکه سد ها سرریز یا بیش از حد خالی شده را رد کرد و گفت: میزان ذخیره سد ها و بررسی آن بسیار فنی است و مطالعاتی که به صورت مستمر در خصوص میزان ذخیره بارش ها صورت می گیرد میزان آب سد ها را تعیین می کند.
طی سه گذشته حدود 54.7 میلی متر بارندگی در البرز ثبت شد.

برچسب ها: ذخیره آب ، کردان ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار