فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ضمن تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه و تسلیت از دست دادن هموطنانمان در سیل، گفت: اقدامات سپاه امام حسن مجتبی (ع) در خدمات رسانی به مناطق سیل زده ملی، محلی و منطقه ای خیلی گسترده بوده است.
کد خبر: ۷۳۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 06 April 2019

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی اظهار داشت: بخش اول مربوط به سیل استان های گلستان و مازندران بود که در همان دقایق اولیه قرارگاه کمک رسانی سپاه استان به دبیری بسیج سازندگی البرز در گلستان تشکیل شد.
وی گفت: به این منظور فراخوانی برای جمع آوری کمک های مردمی در نواحی، پایگاه ها و حوزه های بسیج صورت گرفت که کمک های نقدی و غیرنقدی خوبی جمع آوری و روز دوم سیل به منطقه گلستان ارسال شد.
مولایی افزود: برای خدمات رسانی در گلستان ابتدا ماموریت کمک رسانی برای شهر گمیشان و بعد شهر خواجه نفس را به سپاه استان ابلاغ کردند که به همین منظور سازندگی البرز در منطقه مستقر شدند و با اعزام نیرو و تجهیزات از همانجا هدایت و کمک ها را ارسال کردند.
وی اظهار داشت: بعد از قضیه گلستان و مازندران خطر سیل و آبگرفتگی در استان البرز نیز پیش بینی شد که سپاه استان ابتدا با بررسی توپوگرافی منطقه نقاط بحرانی و آسیب پذیر را استخراج کرد و در جلسات مدیریت بحران به صورت مرتب مطرح و موارد را گوشزد کردند و برای مقابله آماده شدند.
فرمانده سپاه البرز اضافه کرد: نواحی استان در تمام مناطق و لشکر عملیاتی 10 سید الشهدا (ع) و بقیه رده های سپاه آماده شدند و ماموریت هایشان برای برخورد با حوادث ا حتمالی ابلاغ و آماده شدند.
وی گفت: به طوری که پس از بارش ها و وقوع سیل و آبگرفتگی های محلی و طغیان رودخانه کردان و ریزش کوه در جاده ها تمام فرماندهان نواحی به همراه نیروهایشان با بسیج تمام امکانات وارد عمل شدند و کمک های خوبی را ارایه کردند.
وی یادآور شد: همچنین هماهنگی های مناسبی که بین اصناف و بخش های خصوصی برای کمک به سیل زدگان صورت گرفت ضمن اینکه تعدادی خودرو و دستگاه های سنگین مهندسی برای لایروبی نهرها و رودها و کمک به رفع انسداد مسیر سیلاب ها اعزام شد.
***موکب داران به خوزستان و لرستان می روند
مولایی همچنین با اشاره به وقوع سیل در استان های خوزستان و لرستان و بروز خسارات سنگین، افزود: برای این 2 استان نیز کمک های نقدی جمع آوری شد.
وی اظهار داشت: همچنین بسیجیان که در ایام اربعین موکب دار بوده و یا آشپزخانه زده اند برای اعزام و خدمات رسانی به لرستان و خوزستان اعلام آمادگی کرده اند که امروز 2 یا سه گروه موکب دار به این مناطق اعزام می شوند.

برچسب ها: سیل ، سپاه ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار