مدیرکل کمیته امداد ایلام:
مدیرکل کمیته امداد ایلام از کمک های نقدی کمیته امداد به سیل زده های بخش ماژین خبر داد.
کد خبر: ۷۳۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 07 April 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ ضیا رضایی در بازدید از منازل مددجویان سیل زده بخش ماژین این شهرستان اقدامات کمیته امداد برای کمک به مددجویان سیل زده و جبران خسارات آنان را تشریح کرد.

وی بیان کرد: در سیل ویرانگر ۱۲ فروردین ماه خسارات زیادی به مددجویان شهرستان دره شهر وارد شده که عمده این خسارات مربوط به چند روستای سیل زده بخش ماژین است که در ساحل رودخانه سیمره قرار دارند.

وی با بیان اینکه از میان مناطق سیل زده بخش ماژین، روستاهای دم رود، شوره، هوادول، میدان خلف و وحدت آباد بیشرین خسارات را متحمل شده اند، گفت: خسارات این روستاها شامل از بین رفتن مزارع کشاورزی و باغات، تخریب اسطبل و فضاهای دامداری و کسب و کار این روستاییان، تخریب و آب گرفتگی منازل و از بین رفتن وسایل زندگی آنان، تلف شدن دام و طیور و موارد دیگر است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به اینکه منازل همه مددجویان تحت حمایت این نهاد توسط کمیته امداد بیمه شده اند، گفت: علاوه بر پرداخت خسارت به منازل آسیب دیده توسط بیمه طرف قرارداد، کمیته امداد نیز نسبت به جبران سایر خسارات یه این خانواده‌ها اقدام خواهد کرد.

رضایی افزود: از آنجایی که تعدادی از خانواده‌های مددجو منازل آنان دچار خسارت و آب گرفتگی شده است و با توجه به ضرورت رسیدگی به این موضوع، این نهاد با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بصورت ویژه این موضوع را مورد رسیدگی و توجه قرار می‌دهد.

وی به سایر کمک‌های کمیته امداد به مددجویان سیل زده بخش ماژین دره شهر اشاره کرد و گفت: به دستور رئیس کمیته امداد، دوماه مستمری به حساب همه مددجویان تحت پوشش این نهاد در بخش ماژین واریز شد. علاوه بر این در بازدید اینجانب از منازل مددجویان سیل زده بخش ماژین، به هر یک از این خانواده‌ها کمک نقدی ۲۰۰ هزار تومانی صورت گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد: علاوه بر کمک‌های نقدی، تعداد ۵۰۰ بسته مواد غذایی شامل سیب زمینی، برنج، روغن، قند، چایی، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، حبوبات، لبنیات و خرما هر کدام به ارزش بیش از ۳۰۰ هزار تومان تهیه و در اختیار خانواده‌های سیل زده قرار گرفت.

رضایی در ادامه گفت: همچنین در نظر داریم داریم از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به این خانواده‌های آسیب دیده از سیل وام قرض الحسنه ۵ میلیون تومانی پرداخت کنیم./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار