رئیس جمعیت هلال احمر مه‌ولات خبر داد:
رئیس جمعیت هلال احمر مه‌ولات گفت: ۲ پایگاه امداد و نجات و یک ایستگاه جوانان جمعیت هلال احمر مه‌ولات در طرح نوروزی ۹۸ خدمت‌رسانی کردند.
کد خبر: ۷۳۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ 08 April 2019

تابناک رضوی: مه‌ولات یکی از شهرستان‌های خراسان رضوی به مرکزیت شهر فیض‌آباد است که از شمال به تربت حیدریه، از شرق به رشتخوار و خواف، از جنوب به گناباد و از غرب به شهرستان خلیل‌آباد محدود شده است.

این شهر با فرا رسیدن بهار مانند سایر شهرهای خراسان رضوی، پیش از آغاز سال جدید به استقبال از مسافران نوروزی رفت و در همین راستا برای حضور ایمن و سلامت آنان برنامه‌ریزی کرد.

درباره طرح نوروزی ایمنی و سلامت و امداد و نجات نوروزی با مسئولان جمعیت هلال احمر مه‌ولات به گفت‌وگو نشستیم:

رئیس جمعیت هلال احمر مه‌ولات با اشاره به اینکه ۲ پایگاه امداد و نجات و یک ایستگاه جوانان هلال احمر مه‌ولات در طرح نوروزی ۹۸ خدمت‌رسانی کردند، گفت: در پایگاه ثابت ۵ نیروی امدادگر و نجاتگر و در پایگاه موقت ۴ نیروی امدادگر و نجاتگر مستقر بودند.

محمد امانی به امدادرسانی نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر مه‌ولات در چند حادثه سیلاب و آبگرفتگی اشاره کرد و افزود: به یکی از روستاهای حوالی کاشمر در زمینه آبگرفتگی نیز امدادرسانی شد.

وی ادامه داد: طی یک عملیات ۴۸ ساعته با همکاری ستاد بحران شهرستان از ورود سیلاب به شهر جلوگیری شد و اطلاع‌رسانی لازم به مردم انجام شد.

* خدمت‌رسانی 15 تیم سحاب در روز 13 فروردین

مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر مه‌ولات نیز به فعالیت ایستگاه جوانان هلال احمر که در مسجد بین راهی امام رضا(ع) مهنه مستقر بود، اشاره کرد و افزود: 15 تیم سحاب در روزهای 12، 13 و 14 فروردین برای خدمت‌رسانی به تفرج‌گاه‌های شهر اعزام شدند.

مرتضی صفا با بیان اینکه در این ایستگاه فضای دوستدار کودک، ایستگاه سلامت برپا بود، ادامه داد: پویش بهرفت و جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان شمال کشور نیز در این مکان انجام شد.

وی اضافه کرد: آبجوش رایگان، محل شارژ موبایل، حضور عمو فیروز، اجرای حرکات نمایشی ورزشی و اجرای موسیقی سنتی از اقدامات دیگر بود و علاوه بر اهدای دعای سفر و زیارت عاشورا، 800 محصول شامل کیف کمک‌های اولیه، بروشور، بادکنک، وسایل بازی و نقاشی و نقشه فیض‌آباد بین مسافران توزیع شد.

مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر مه‌ولات با اشاره به فعالیت غرفه نرم‌افزاری در این ایستگاه، اظهار کرد: در این غرفه نرم‌افزارهای موبایلی همچون نقشه مکان‌های دیدنی و راه‌های منتهی به مشهدالرضا از طریق بلوتوث در اختیار مسافران قرار داده شد.

* توزیع 100 بسته موادغذایی بین افراد کم‌برخوردار در 2 مرحله

صفا که مسئولیت داوطلبان هلال احمر این شهرستان را هم برعهده دارد با بیان اینکه تمامی نیروهای داوطلبان در این ایستگاه با نیروهای جوانان هلال احمر مه‌ولات همکاری داشتند، گفت: برخی از افراد از جمله پزشکان و پیراپزشکان نیز به‌صورت داوطلبانه خدمت‌رسانی کردند.

وی یادآور شد: روزانه سه صندوق جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان مستقر بود که یکی از آن‌ها در فیض‌آباد قرار داشت و صندوق‌های سیار نیز در روستاهای مختلف در حال حرکت بود.

مسئول امور داوطلبان جمعیت هلال احمر مه‌ولات از اجرای طرح فرشتگان رحمت طی 2 مرحله در مه‌ولات خبر داد و بیان کرد: در هر مرحله به صورت جداگانه 50 بسته موادغذایی شامل قند، ماکارونی، سویا، رب گوجه فرنگی و چای به ارزش 50 هزار تومان بین افراد کم‌برخوردار مه‌ولات توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار