مدیر مرکز نگهداری از حیات وحش پارک چمران کرج گفت : برای اکثر حیواناتی که در این مجموعه نگهداری می‌شوند امکان بازگشت به طبیعت وجود ندارد.
کد خبر: ۷۳۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ 08 April 2019

شیردل نوری اظهار کرد: در حال حاضر شاهد برگزاری جشنواره لاله‌ها در پارک شهید چمران هستیم که همزمان با این رویداد مرکز حیات پارک چمران نیز میزبان شهروندان است.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ دوستی مردم با حیوانات، تعدادی از پرنده‌های این مرکز در محیط رها شده و در ارتباط مستقیم با بازدیدکنندگان هستند.

وی افزود: نیروهای این مرکز در محوطه حضور دارند و به بازدیدکنندگان اجازه آزار این حیوانات را نمی‌دهند بنابراین نگرانی ای در این زمینه وجود ندارد.

نوری خاطر نشان کرد: خوشبختانه برخورد مردم با این حیوانات خوب است و به ندرت شاهد آزاد و اذیت آنها هستیم.

وی گفت: حیوانات این مرکز مثل خانواده این مجموعه هستند و هیچ کس به اندازه ما نگران وضعیت آنها نیست.

مدیر مرکز نگهداری از حیات وحش پارک چمران کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اضافه شدن یک قلاده خرس به این مجموعه اشاره کرد و افزود: امسال یک قلاده خرس و سه قلاده شیر به این مجموعه اضافه شده و به زودی و پس از اخذ مجوزها یک قلاده خرس دیگر هم اضافه خواهد شد.

وی اظهار کرد: گوزن، لاما، پرنده‌های شکاری و آبزی از دیگر حیواناتی هستند که در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

نوری ابراز کرد: بیشتر حیوانات این مرکز دیگر امکان زندگی در محیط طبیعی را ندارند و با مجوز محیط زیست به این مجموعه اضافه شده اند.

وی گفت: البته بعضی از حیوانات این مرکز هم به دلایلی چون بیماری و به صورت مقطعی در این مجموعه نگهداری و پس از بهبود به محیط طبیعی زندگی خود بازگردانده می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار