مدیر کل هواشناسی البرز اعلام کرد که کشاورزان با توجه به هشدارهای هواشناسی برای بارش های چند روز آینده به توصیه هاتوجه لازم داشته باشند.
کد خبر: ۷۳۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 08 April 2019

منصور رحمانیان اظهار داشت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی حاکی از رگبار متناوب باران و رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ به ویژه در ارتفاعات از امروز عصر وشب امروز است که پی آمد آن رگبار باران و رعد و برق و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی وزش باد گاهی شدید و رخداد تگرگ خواهد بود.
وی ادامه داد:با توجه به رفتار محلی و نقطه ای این سامانه، آبگرفتگی معابر شهری و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی سیلابی شدن رود خانه ها و مسیل های فصلی، اختلال در تردد معابر شهری، ریزش سنگ مورد انتظار می باشد.
رحمانیان گفت: براین اساس توجه کشاورزان به توصیه های زیر ضروری است :
1- پاکسازی راه آب مزارع و باغات
2- محافظت از سازه ها در برابر بارش تگرگ و وزش باد شدید
3- عدم تردد احشام و عشایر در ارتفاعات به دلیل مخاطره رعدوبرق
4- عدم تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در ارتفاعات استان باتوجه به پیش بینی سیلاب
5- مراقبت از کندوهای زنبور عسل و احشام در برابر مخاطره رعدوبرق
6- تامین سوخت مناسب، تنظیم دریچه سالن های و ترمیم پوشش ها به منظور کنترل دما و رطوبت در گلخانه ها، دامداری ها، مرغداری ها و سالن­های پرورش قارچ
7- به کشاورزان، باغداران، عشایر و تولیدکنندگان محترم اکیداً توصیه می شود در زمان رخداد رعدوبرق از درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک ها، سیم برق هوایی، فنس ها، لوله های فلزی آب، مناطق و علفزارهای مرطوب و جویبارها و مکان های پر آب و رودخانه ها دورشده و حتی الامکان از آنها فاصله بگیرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار