معاون وزیر راه تشریح کرد:
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امکان تردد در 270 روستای خوزستان وجود ندارد، گفت: برآورد اولیه خسارت وارد شده به جاده‌های استان 300 میلیارد تومان است اما برآورد نهایی خسارت به راه‌های مواصلاتی خوزستان پس از فروکش آب مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 11 April 2019

خیرالله خادمی در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: با وقوع سیل در استان خوزستان، وزیر راه و شهرسازی حضور یک نماینده از وزارتخانه به منظور هماهنگی‌های لازم با استان‌های معین و مرکز در این استان را ضروری دانست.

وی افزود: در بخش‌های مختلف وزارت راه، یک هزار دستگاه ماشین آلات سنگین برای نگهداری جاده‌های موجود و احداث سیل‌بند در مسیر جاده‌های در معرض سیلاب عملیات اجرایی انجام داده و به حل مشکلات در شرایط موجود کمک کردند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور ادامه داد: در این زمینه علاوه بر انجام وظایف ذاتی وزاتخانه، از سوی ستاد بحران استان خوزستان حفاظت از برخی شهرها و روستا همچون سوسنگرد در اختیار اداره کل راه وشهرسازی قرار گرفت و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان با حضور موثر در کنار سایر دستگاه‌های عضو ستاد بحران استان در سایر شهرستان‌ها، درگیر احداث سیل‌بند بودند و عملکرد مناسبی در این راستا داشتند.

خادمی اشاره به مسدود شدن جاده ترانزیتی اهواز- اندیمشک، تصریح کرد: روزانه 40هزار خودرو از جمله کامیون‌های حمل بار به سمت لرستان و مرکز کشور از این مسیر شریانی تردد دارند که با آبگرفتگی 20 کیلومتر از این جاده هماهنگی‌هایی با پلیس صورت گرفت تا این محور مسدود اعلام شود و مسیر جایگزین برای تردد خودروها تعیین شد.

وی ادامه داد: مسیر جایگزین برای تردد خودروها محور اهواز- ملاثانی-شوشتر-دزفول - اندیمشک است اما با توجه به ترافیک سنگین در این محور، از رانندگان می‌خواهیم که از ترددهای غیرضروری به شمال استان پرهیز کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به زیرآب رفتن 20 کیلومتر از خط ریلی اهواز به اندیمشک، بیان کرد: در حال حاضر تردد ریلی به شمال خوزستان و کشور قطع است اما برای جابجایی مسافران، با هماهنگی‌های صورت گرفته میان راهداری خوزستان و راه‌آهن جمهوری اسلامی حمل و نقل ترکیبی در حال انجام و مسافران خط ریلی پس از پیاده شدن در ایستگاه اندیمشک ادامه مسیر را با اتوبوس به سمت اهواز طی می‌کنند و در نقطه مقابل نیز مسافران عازم به دیگر استان‌ها با استفاده از اتوبوس مسیر اهواز - اندیمشک را طی کرده و مابقی مسیر را به صورت ریلی ادامه خواهند داد.

خادمی عنوان کرد: در 270 مسیر روستایی خوزستان امکان تردد وجود ندارد و مسیر تردد در 120 روستا از این تعداد به طور کامل قطع است. درصد بالایی از جاده‌ها دچار آبگرفتگی شده‌اند و امکان بررسی خسارت وجود ندارد.

وی بیان کرد: بلافاصله پس از کاهش سطح آب در جاده‌ها، بازگشایی مسیرهای اصلی و مسیرهای روستایی آغاز خواهد شد. درصورتی که خسارت وارد کم باشد بازگشایی مسیرها سرعت بیشتری به خود می‌گیرد اما اگر با خسارت بالایی مواجه باشیم، این بازگشایی نیازمند اعتبار و زمان بیشتری خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: با کاهش سطح آب برآورد خسارت به جاده‌های استان امکان پذیر خواهد بود. در حال حاضر برآورد اولیه خسارت وارد شده به جاده‌های استان 300 میلیارد تومان است اما پیش بینی می‌شود این رقم افزایش پیدا کند.

خادمی گفت: دولت به دنبال تأمین اعتبار جبران خسارت در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه جاده‌ای و پل‌ها است و جبران این خسارت‌ها با توجه به حجم آن‌ها، به زمان نیاز دارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار