برای نخستین بار دربیمارستان ولیعصر (عج) قائم شهر صورت گرفت:
کد خبر: ۷۳۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶ 11 April 2019

به گزارش روابط عمومی بیمارستان ولی عصر قائمشهر، بیمار ٢٨ ساله که با سابقه فشار خون بسیار بالا و عدم پاسخ به درمان دارویی جهت درمان به بیمارستان منطقه ای ولیعصر(عج) قائمشهر مراجعه کرده بود تحت درمان کامل قرار گرفت.

دکتر مهرداد اسماعیلی، فلوشیپ – فوق تخصص آنژیوپلاستی گفت: پس از بررسی های تکمیلی انجام شده برای این بیمار، تشخیص کوآرکتاسیون آئورت که یک بیماری مادرزادی می باشد برای بیمار مطرح و اثبات گردید.
دکتر اسماعیلی ادامه داد: سی تی آنژیو و آنژیوگرافی تشخیصی برای بیمار صورت گرفت که پس از تهیه تجهیزات مورد نیاز در بیمارستان تامین اجتماعی قائمشهر، اقدام درمانی کوآرکتوپلاستی آئورت برای بیمار انجام شد که خوشبختانه موفقیت آمیز بود.

گفتنی است ،کوآرکتاسیون آئورت بیماری است که میزان فشار خون اندام تحتانی و پاها کم می‌شود در عوض میزان جریان و فشارخون در اندام فوقانی افزایش می‌یابد لذا قلب برای مقابله با این فشار باید با توان بیشتری کار کند.

 

قابل ذکر است این بیمار اهل اردبیل می باشد ک مدت سه سال در مازندران سکونت دارد وی در گفتگو با روابط عمومی بیمارستان عنوان کرد: در سال ١٣٩٦ متوجه بیماری خود شدم روند درمانی من در بیمارستان دیگر استان شروع شد سپس به تهران اعزام شدم در نهایت در بیمارستان تامین اجتماعی ولیعصر قائمشهر درمان من کامل صورت گرفت

این بیمار افزود: از روند رسیدگی به وضعیت خود در بیمارستان رضایت کامل دارم، پزشک معالج من در شب گذشته ساعت سه و نیم شب جهت نظارت و کنترل شرایط بر بالینم حاضر شد و در حال حاضر حالم خوب می باشد.

کوآرکتاسیون آئورت Coarctation of the Aorta به تنگی قسمتی از دیواره آئورت می‌گویند که موجب انسداد جریان خون سرخرگی می‌شود. این تنگی ممکن است در هر قسمتی از آئورت ایجاد شود ولی اغلب اوقات تنگی پس از جدا شدن شریان ساب کلاوین چپ ازآن اتفاق می‌افتد لذا میزان جریان خون اندام تحتانی و پاها کم می‌شود و فشارخون این اندام کاهش می‌یابد، در عوض میزان جریان و فشارخون در اندام فوقانی افزایش می‌یابد لذا قلب برای مقابله با این فشار باید با توان بیشتری کار کند.
این بیماری یک نقص پیچیده و اغلب همراه با سایر مشکلات قلبی است، مانند اختلال دریچه میترال، تنگی دریچه آئورت ، PDA و نقص سپتوم دهلیزی-بطنی . کوآرکتاسیون آئورت بیماری خطرناکی است زیرا آئورت مهم‌ترین شریان بدن می‌باشد که خون را به اندام‌ها می‌رساند. تنگی در هر قسمت آئورت می‌تواند در بلندمدت سبب عوارض کشنده‌ای همچون نارسایی قلبی و پارگی آئورت شود. بیمارانی که درمان نشوند بعید است که به سن ۵۰ سالگی برسند. کوآرکتاسیون آئورت یکی از پنج نقص مهم مادرزادی است که ۸-۶ ٪ نواقص مادرزادی را شامل می‌شود میزان شیوع آن تقریباً یک در هر ۱۰۰۰۰ نفر است و میزان ابتلاء آن در پسران بیشتر از دختران است.

لازم به ذکر که هزینه درمان این بیماربرای سازمان تامین اجتماعی بالغ بر ١٨ میلیون تومان برآورد گردید که بیمار با استفاده از دفترچه تامین اجتماعی بدون دغدغه پرداخت هیچ هزینه ای در مسیر درمان و بهبودی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار