آغاز طرح رفع تصرف پیاده رو وبخشی از خیابان 24متری ولیعصر و برخورد جدی واعمال قانون از سوی فرمانده پلیس راهور شهرستان ایلام را می توان نقطه عطفی در تاریخ فعالیت پلیس راهور در استان ایلام قلمداد کرد .وضعیت فعلی پیش و پس از اجرای این طرح ورفع تصرف از حاشیه خیابان و پیاده رو این خیابان و روان شدن تردد در آن خود ومهمتر از همه افزایش رضایتمندی شهروندان گویای نتیجه بخش بودن این طرح از سوی پلیس راهور شهرستان است.
کد خبر: ۷۳۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ 12 April 2019

تابناک ایلام::شهر ایلام بعنوان مرکز وبزرگترین شهر استان از نارساییها و کاستی های متعددی در حوزه زیرساختی وطراحی مبلمان شهری رنج می برد ،هر چند که تیم جدید مدیریت شهری تلاش های موثری را در راستای ترمیم وتقویت زیر ساختها و تغییر مثبت در مبلمان شهری آغاز کرده اند ،اما با این وجود ضعف زیر ساختهای شهری کماکان نمود دارد.

تمرکز مراکز خرید  وجمعیتی در مرکز شهر ،عدم برنامه ریزی طولانی مدت در طراحی واحداث خیابانها بر اساس افزایش جمعیت و ورود میزان خودور به خیابان و  عدم تعبیه  پارکینگ در جای جای شهر به تشدید بار ترافیکی در خیابانهای مختلف شهر دامن زده است ، اجرای طرح های مختلف نظیر کاستن از پیاده روها و افزودن به پهنای خیابان و اجرای طرح های ترافیکی متعدد نیز نتوانسته است بر کاهش ترافیک بعنوان مهمترین وبزرگترین معضل شهر  موثر واقع شود.

در این سو نیز اشغال پیاده روها و ایجاد سد معابر از سوی کسبه و عدم  نهادینه شدن فرهنگ شهرنشینی در بین شهروندان ، به قوز بالا قوز ی برای ترافیک ومسئولین شهری تبدیل شده است ،خصوصا اینکه تمرکز بنگاههای معاملات خودرویی بعنوان مزاحم ترین عامل در خیابان 24متری ولیعصر به یکی از دغدغه های مهم شهروندان و همچنین مسئولین کنترل ترافیک در شهر ایلام خودنمایی می کند.

اوج این مزاحمت و تشدید ترافیک تا جایی بود که مسئولین استان وشهرداری را برآن داشت تا از طریق انتقال این صنف مزاحم به بیرون از شهر ،برای کاهش دغدغه ترافیکی شهروندان چاره اندیشی شود ،اما واقعا با شکست این طرح بایستی مسئولین دست بر روی دست گذاشته ومقهور کسبه مزاحم شوند ،پس در این بین تکلیف حقوق شهروندی چه می شود؟!

آیا با نشان دادن شمه ای از قدرت پلیس بعنوان نظم دهنده عبور ومرور و کنترل کننده نظم اجتماعی نمی توان بر این مهم فایق آمد ؟! آیا با نشان دادن قدری سماجت و شجاعت میدانی از سوی فرماندهان ومدیران پلیسهای تخصصی والبته حمایت رسانه ها ومردم نمی توان بر این آسیب مهم چیره شد ؟!

البته که چند روز گذشته جواب این سوالات داده شده است ،به نوعی می توان گفت ؛پلیس راهور شهرستان ایلام از دور روز پیش با عدم تبعیت از تسامح وتساهل های رایج و مضر به حال شهروندان وبعنوان سنگی بسته شده بر پاهای قانون!واجرای یک طرح زودبازده در حوزه ترافیک به راحتی بر این مشکل فایق آمد.

آغاز طرح رفع تصرف پیاده رو وبخشی از خیابان 24متری ولیعصر و برخورد جدی واعمال قانون از سوی فرمانده پلیس راهور شهرستان ایلام را می توان نقطه عطفی در تاریخ فعالیت پلیس راهور در استان ایلام قلمداد کرد .وضعیت فعلی پیش و پس از اجرای این طرح ورفع تصرف از حاشیه خیابان و پیاده رو و روان شدن تردد در آن ومهمتر از همه افزایش رضایتمندی شهروندان گویای نتیجه بخش بودن این طرح از سوی پلیس راهور شهرستان است.

می توان اجرای موفق این طرح نشات گرفته از؛سماجت ،شجاعت ، درایت ،تدبیر ودوراندیشی رییس پلیس راهور شهرستان "سرهنگ ولی محمدی فر "  را  بعنوان الگویی موفق به سایر بخش ها تسری داد ،جا دارد مجموعه انتظامی استان و پلیس راهور کشور،طرح ریزی، تلاش و پای کار بودن این مدیر جسور را ارج نهاده و با تشویق و تکریم از وی  ومجموعه همکاران پرتلاش ایشان ،زمینه حمایت خود را از تداوم این حرکات موثر در حال شهر وشهروندان فراهم آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار