مدیر کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: 9 کمیته تخصصی هدایت تحصیلی ویژه دانش آموزان پایه نهم با رویکرد انتخاب رشته آگاهانه در این استان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۳۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ 13 April 2019

سالار قاسمی اظهارداشت: این کمیته های تخصصی با هدف آگاهی بخشی به دانش آموزان پایه نهم و اولیای آنان در اداره مشاوره اداره کل، نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان البرز فعالیت کاری خود را در این بخش مهم شروع کردند.
وی بیان داشت: هدایت تحصیلی طی سه سال گذشته بر اساس اسناد فرادستی و سند تحول بنیادین با تغییراتی روبرو شده که لازم است اطلاعات کامل شیوه نامه هدایت تحصیلی به دانش آموزان و والدین انتقال داده شود.
قاسمی با اشاره به اینکه چهارمین سال است که هدایت تحصیلی در پایه نهم انجام می شود،اظهارداشت: دراین فرآیند سوابق دانش آموزان در پایه های هفتم ، هشتم و نهم با ضریب خاص هر درس محاسبه و هدایت تحصیلی دانش آموزان ثبت می شود.
وی از فرآیندی بودن هدایت تحصیلی، تغییر شاخص های هدایت تحصیلی، کسب شایستگی های علمی و تخصصی دانش آموزان از تمامی دروس سال های قبل و توزیع متوازن دانش آموزان در رشته و شاخه های تحصیلی متناسب با نیاز کشور به عنوان ویژگی های آیین نامه هدایت تحصیلی در پایه نهم دوره اول متوسطه یاد کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: آموزش و پرورش در نظر دارد تا پایان برنامه ششم توسعه به هدف حدود 52 درصد در رشته های نظری و 48 درصد در رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه دست یابد.
قاسمی خاطرنشان کرد: موضوع عملکرد تحصیلی دانش آموزان، کسب امتیاز از آزمون های پنجگانه مشاوره ای، نظر دانش آموز، معلمان، مشاور و والدین، 6 شاخص اصلی هدایت تحصیلی دانش آموزان محسوب می شود.
وی تصریح کرد: برای آشنایی بیشتر والدین و دانش آموزان با هدایت تحصیلی و فرآیند انتخاب رشته در پایه نهم ، در مراکز مشاوره مربوط به آموزش و پرورش البرز، خدمات راهنمایی و مشاوره رایگان با حضور مشاوران با تجربه فعال در مدارس این استان ارائه می شود.
وی ادامه داد: این کمیته ها در راستای سازماندهی ، چگونگی ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان و کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته آگاهانه در دستور کاری - اجرایی قرار گرفتند.
قاسمی ادامه داد: انتخاب رشته اولین و مهمترین تصمیم گیری دانش آموزان در زندگیشان است که باید برای انتخاب درست آن آگاهانه عمل کنند.
وی تاکید کرد: در سال تحصیلی 98-97 ،بیش از 35 هزار و 500 دانش آموز در استان البرز در رشته های کاردانش ، فنی حرفه ای ، علوم انسانی، معارف اسلامی، ریاضی فیزیک و علوم تجربی انتخاب رشته می کنند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار