معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: تاکنون در اثر سیلاب در خوزستان ۶ هزار و ۲۰۰ فرد سیل‌زده توسط 6 فروند بالگرد، 22 فروند قایق و خودروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر به نقاط امن منتقل شدند.
کد خبر: ۷۳۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ 16 April 2019

صادق سلامت معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان اظهار کرد: تاکنون در اثر سیلاب در خوزستان ۶ هزار و ۲۰۰ فرد سیل‌زده توسط 6 فروند بالگرد، 22 فروند قایق و خودروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر به نقاط امن منتقل شدند.

وی افزود: افراد سیل‌زده از مناطق درگیر سیل شهرستان‌های شوشتر، شوش، اهواز، دشت آزادگان، حمیدیه و دزفول به مناطق امن و اردوگاه‌های اسکان اضطراری و موقت انتقال یافتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان عنوان کرد: در این مدت 883 نفر توسط قایق‌های امدادی هلال‌احمر جابه‌جا شدند که 2 نفر مصدوم متشکل از یک کودک 9ماهه با مسمومیت و اسهال خونی شدید و یک مورد ترومای پا در میان این افراد بودند.

وی گفت: در این مدت 11 هزار کیلوگرم اقلام امدادی و 300 کیلوگرم لوازم منزل آسیب‌دیدگان با قایق‌های امدادی جابه‌جا شده است.

سلامت با اشاره به 177 ساعت پرواز در این مدت، اظهار کرد: طی 10 روز گذشته 382 پرواز امدادی از آشیانه جمعیت هلال‌احمر خوزستان به مناطق سیل‌زده استان برای کمک به آسیب‌دیدگان انجام شده است که 860 نفر از افراد گرفتار در سیل و مصدومان حادثه به مناطق امن و مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: در طی این پروازها 138 هزار کیلوگرم بار از قبیل اقلام امدادی و محموله‌های غذایی جابه‌جا شده است.

سلامت گفت: در این میان، زنان زائو، مردان و زنان سالخورده، کودکان و نوجوانان و اقشار آسیب‌پذیر بیشترین آمار انتقالی‌ها هستند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار