مدیر کل میراث فرهنگی البرز گفت: برخی از روستاهای البرز تحمل ندارند فردی خانه ای را در مورد استفاده مسافران قرار دهند و بعضا اعتراضاتی مکتوب در رابطه با همین تعداد اندک واحدهای بوم گردی مستقر در استان داریم.
کد خبر: ۷۳۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 16 April 2019
به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیر کل میراث فرهنگی البرز مبنی بر اینکه چرا از 28 هزار اقامت مسافران نوروزی در استان، تنها 28 نفر در اقامتگاه های بوم گردی اسکان یافته اند، گفت: به طور کلی تا کنون بوم گردی جا نیفتاده است، نه از سوی مردم، بلکه توسط کسانی که دارنده موقعیت های شخصی از نظر بهره برداری برای اسکان مسافران هستند. 
 حجت الاسلام صابری با اشاره به اینکه قدمت بوم گردی در جهان به 25 سال باز می گردد، افزود: در صنعت گردشگری بوم گردی قدمت هتل و واحدهای پذیرایی را ندارد، بلکه پدیده جدیدی است که به واسطه ایجاد تنوع در سفر ایجاد شده است.  
وی اظهار داشت: مردم غالبا در رابطه با هتل ها، نوعی همنواختی را در همه استان ها مشاهده می کنند، به عنوان نمونه هتلی که در مشهد است ممکن است با هتلی در کرج از نظر هندسه ساختمان و خدماتی که ارائه می دهند مشابه باشند اما از نظر کیفیت با یکدیگر تفاوت داشته باشند.  
حجت الاسلام صابری یکی از امتیازات بوم گردی را تنوع دانست و تصریح کرد: واحد بوم گردی مورد استفاده در استانی مانند گیلان با یزد یا البرز متفاوت است و مهمترین خصوصیت واحدهای بوم گردی همخوانی منطقه ای و محلی است، در واقع هر مسافری زمانی که از مبدا به سمت مقصد حرکت می کند، واحد بوم گردی را برای آشنا تر شدن با طبیعت، غذا، صنایع، شکل خانه های سنتی و ... آن منطقه انتخاب می کند.  
مدیر کل میراث فرهنگی البرز در خاتمه سیاست میراث فرهنگی را حمایت مالی از کسانی دانست که درصدد اخذ مجوز برای بهره برداری واحدهای بوم گردی هستند و افزود: یکی از راه های شناساندن مناطق گردشگری در البرز توسعه بوم گردی است، البته امسال با توجه به انسداد محور چالوس واحدهای بوم گردی چالوس تعطیل شدند و در طالقان به واسطه بارش برف سنگین قادر به اسکان مسافران نبودیم در نتیجه با محدودیت هایی مواجه شدیم.  
برچسب ها: بوم گردی ، مسافران ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار