معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت که سیلاب نوروزی بالغ بر 150 میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۷۳۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ 17 April 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مسعود کریمی با اشاره به بارش های سیل آسایی که از ابتدای سال جاری شاهد آن بودیم، افزود: سیلاب و آبگرفتگی ها به چهار حوزه بخش کشاورزی خسارت زده است.
وی اظهار داشت: 980 هکتار از اراضی زراعی این استان خسارتی بین 20 تا 100 درصد دیده که بیشترین خسارت مربوط به شهرستان نظرآباد با 740 هکتار می باشد.
وی گفت: این خسارت ناشی از طغیان رودخانه ها و هدایت آن ها به اراضی کشاورزی برای جلوگیری از ورود آن به محدوده شهری می باشد.
کریمی ادامه داد: همچنین پس از شهرستان نظرآباد، اراضی کشاورزی شهرستان های ساوجبلاغ با 120 هکتار و اشتهارد با 110 هکتار بیشترین خسارت سیل را در استان دیده اند.
وی به خسارات سیل در حوزه باغبانی اشاره کرد و افزود: در این بخش 217 هکتار از باغات استان خسارتی بین 15 تا 70 درصد را متحمل شده اند که بیشترین خسارت مربوط به شهرستان ساوجبلاغ با 75 هکتار و سپس شهرستان اشتهارد با 60 هکتار می باشد.
وی یادآور شد که خسارت باغات اشتهارد از نظر درصدی 15 درصد است که بیشتر به دلیل ورود سیلاب به باغ و آسیب به برخی درختان و خاک است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی البرز به خسارات وارد شده در بخش دام، طیور و شیلات اشاره کرد و ادامه داد: تلف شدن 40 راس گوسفند در طالقان، هفت راس دام سنگین در اشتهارد، 2 تن ماهی قزل آلا در کرج و 2 هزار و 100 قطعه بچه ماهی در طالقان از جمله این خسارات بوده است.
وی بیان داشت: مجموع خسارات ریالی به این بخش یک میلیارد و 720 میلیون ریال برآورد شده است.
کریمی عنوان کرد که علاوه بر این ها، سیل به تاسیسات و امور زیربنایی بخش کشاورزی در شهرستان ها خسارتی وارد کرده که از جمله به جاده های بین مزارع، چاه های آب کشاورزی، تاسیسات و ادوات کشاورزی خسارتی بالغ بر 59 میلیارد ریال تخمین زده شده است.
وی با بیان اینکه به طیور استان خسارتی وارد نشده در خصوص تامین خسارات وارده به کشاورزان، گفت: خسارت بخشی از این کشاورزان از طریق بیمه پرداخت می شود.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی البرز افزود: از آنجا که هدایت سیل به اراضی زراعی و باغی به صورت عمدی برای حفظ روستاها انجام شده، بایستی این خسارت ها از طریق مدیریت بحران تامین شود.
استان البرز حدود 68 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

برچسب ها: سیل ، جهاد کشاورزی ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار