نماینده ولی فقیه در فارس افزود: هفته کار و کارگر نیز در راه است که باید از مقام آنها تجلیل شود متأسفانه امروز به دلیل مشکلات شاهد بیکاری کارگران هستیم که همه باید وارد کار شوند به خصوص مدیران باید دقت کنند.
کد خبر: ۷۳۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ 19 April 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز افزود: در حکومت صالحان چنان وضع اجتماع سامان پیدا می‌کند که عبادت مردم فقط برای خدا می‌شود.

وی ادامه داد: در حکومت امام زمان (عج) مردم از هیچکس به غیر از خدا نمی‌ترسند اما امروز مردم از بقیه نیز می‌ترسند، برخی می‌ترسند که در دور بعد انتخاب نشوند و کاری می‌کنند که پای صندوق نتیجه بدهد زیرا هنوز اخلاص به معنای واقعی حتی فکرش هم نکردیم.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان یادآور شد: عید همه اعیاد نزدیک است مناسبت دیگر تجلیل از سربازان گمنام امام زمان (عج) است زیرا کسانی هستند که برای امام زمان (عج) خبر می‌برند و مأموران حضرت بین ما هستند و خدمت گزاران وزارت اطلاعات نیز که بدون اسم در حال تلاش هستند سربازان امام زمان (عج) هستند و دیدیم در سال گذشته برای امنیت ما چقدر تلاش می‌کنند ولی آنها خداوند است.

آیت الله دژکام تصریح کرد: اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی است، سعدی در ادبیات فارسی تأثیری بی نظیر دارد و تا به امروز سبک نثر فارسی پیرو سعدی است و اثر نیک سعدی را به خوبی می‌شناسیم سعدی طرز سخنی دارد که تربیت کننده است.

وی افزود: در سخنان خود موعظه می‌کند مدیران و مردم را و امروز دانشگاه‌ها تأیید می‌کنند که سعدی در توسعه فرهنگ و اخلاق موفق بوده، با شخصیتی تأثیرگذار طی ۷ تا ۸ قرن مواجه بوده‌ایم.

امام جمعه شیراز یادآور شد: باید متناسب با شخصیت سعدی تجلیل شود، در سیل از رفتار شیرازی‌ها تجلیل شد و مردم به جای اینکه به میهمانان گران بدهند همه چیز را مجانی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: روح لطیف تربیت شده در مکتب سعدی نمی‌تواند قبول کند که عده‌ای گرفتار باشند و مردم شیراز در خانه‌های خود بنشینند.

آیت الله دژکام افزود: حرکت خوبی هم شاهد بودیم که چون اطراف آرامگاه سعدی منازلی آسیب رسانده بود قرار شد بخشی نیز توسط برگزار کنندگان یادروز سعدی کمک شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته مشاغل و بزرگداشت شیخ بهایی نیز گفت: باید نقش شیخ بهایی در سامان دادن زندگی مردم بررسی شود به خصوص در سبک معماری و تلاش برای ایمن نگه داشتن شهرها قابل بررسی است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: هفته کار و کارگر نیز در راه است که باید از مقام آنها تجلیل شود متأسفانه امروز به دلیل مشکلات شاهد بیکاری کارگران هستیم که همه باید وارد کار شوند به خصوص مدیران باید دقت کنند.

آیت الله دژکام یادآور شد: برخی صاحبان کارخانه و افراد دارا به یکباره نیروهای خود را بیکار می‌کنند تا سرمایه‌های خود را در جایی دیگر وارد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار