نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز:در برخی موارد در جامعه ما اولویت های متعددی برای مدیران و مسئولان ایجاد می شود که نکته های ضروری را از یاد می برند در حالیکه اولویت اصلی در جامعه باید عدالت و تحقق آن باشد.
کد خبر: ۷۳۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 20 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت الله لطف الله دژکام، در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز با اشاره به یکم اردیبهشت ماه که مصادف با روز برگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی است، اظهار داشت: سبک نثر فارسی هنوز پیرو سعدی است و اثرگذاری این شاعر در ادبیات فارسی به خوبی مشهود است، کتاب های گلستان و بوستان که از آثار اوست جنبه تربیت کننده و آموزشی دارد.
امام جمعه شیراز افزود: شیخ اجل در سخندانی و موعظه نیز بسیار توانمند است و پند و موعظه های این شاعر نامی به پادشاهان، وزرا و مردم نیز بسیار حکیمانه است.
آیت الله دژکام با بیان اینکه گستره منبر و موعظه سعدی تا دمشق و مغولستان انتشار یافته، گفت: دانشگاهیان نیز بر این مساله که این شاعر بلند آوازه در پیشبرد اخلاق در طول حدود هشت قرن در جامعه موثر بوده اذعان دارند و به همین سبب ضروری است که تجلیلی متناسب با شخصیت سعدی شیرازی در روز بزرگداشت او برگزار شود.

**اولویت اصلی مسئولان، تحقق عدالت در جامعه باشد
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه ها به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبری ابلاغ شده، اشاره کرد و بیان داشت: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب، آحاد مردم جامعه را به حرکت در مسیر معنویت و اخلاص توصیه کرده اند.
آیت الله دژکام ادامه داد: برای بهرمندی از معنویت یکسری ارزش ها باید مدنظر قرار گیرد که مهمترین آن اخلاص است که نقطه مقابل ریا محسوب می شود.
وی اضافه کرد: خداوند به بندگان صالح وعده حکومت در زمین را می دهد و زمانی که این انسان ها حکومت خود را برپا کنند خوف و ترس، جای خود را به امنیت و آرامش خواهد داد و در این زمان، مردم عبادت خالصانه را تنها برای رضایت خداوند انجام می دهند.
آیت الله دژکام با بیان اینکه در حکومت امام زمان (عج) مردم از هیچکس ترس نخواهند داشت، گفت: در حال حاضر ممکن است مردم از افراد ثروتمند و یا کسانی که دارای جایگاه و مقامی ویژه ای هستند هراس داشته باشند اما این وضعیت در زمان حکومت امام عصر (عج) اصلاح خواهد شد.
وی، بیان کرد: در برخی موارد در جامعه ما اولویت های متعددی برای مدیران و مسئولان ایجاد می شود که نکته های ضروری را از یاد می برند در حالیکه اولویت اصلی در جامعه باید عدالت و تحقق آن باشد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: همچنین در بعضی موارد مشاهده می شود که رضایت خلق برای بعضی نمایندگان مردم و یا مسئولان، بر رضایت خالق مقدم می شود که این مساله هیچگونه ارتباطی با حکومت اسلامی ندارد و در حکومت امام عصر (عج) رضای خداوند و بندگان او یکی خواهد شد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حل مشکلات کارگران اظهار داشت: این قشر پایه تولید در کشور به شمار می آیند و معضل بیکاری در میان برخی از آنها به دلیل مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی است که لازم است مسئولان به این امر اهتمام ویژه داشته باشند.
آیت الله دژکام همچنین به تقارن نیمه شعبان با یکم اردیبهشت که به عنوان روز تجلیل از سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده اشاره کرد و گفت: این سربازان شبانه روز برای امنیت و آرامش ملت ایران تلاش می کنند بدون آن که نامی از آنها برده شود.

**جلوه های انسان دوستی در سیل اخیر بی نظیر بود
نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین در قسمت دیگری از خطبه ها به وقوع سیل در برخی از استان های کشور اشاره و بیان کرد: در این حادثه جلوه هایی از انسانیت بروز کرد که بی نظیر بود و مردم به صورت خودجوش به یاری هموطنان سیل زده شتافتند.
آیت الله دژکام افزود: آسیب دیدگان از این سیل در شرایطی که می توانستند کمک های اضافه تری دریافت کنند اما بسیاری از آنها از این کار امتناع کرده و کمک ها را به سمت سایر سیل زدگان هدایت کردند.
وی، با تقدیر از کمک رسانی سریع و به موقع اهالی استان فارس به سیل زدگان خوزستان، گفت: هم اینک حدود 500 نفز از جهادگران و سایر نیروها از اداره ها و نهادهای فارس مشغول کمک رسانی به سیل زدگان خوزستان هستند.
امام جمعه شیراز همچنین سوم اردیبهشت ماه را که مصادف با روز بزرگداشت شیخ بهاء الدین، محمدبن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی و عارف و دانشمند عصر صفویه است، فرصت مناسبی دانست تا متخصصان و مهندسان با جنبه های مختلف زندگی این شخصیت به ویژه در عرصه معماری و اینکه می کوشیده شهرها از بلایای طبیعی مانند سیلاب در امان باشند، بیشتر آشنا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار