نماینده دادستان در پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان تعاونی‌ البرز ایرانیان گفت: نمی دانیم تسهیلاتی که متهم ردیف اول مدعی است در میان مردم توزیع شده، به کجا رفته است و در واقع معتقدم با این تسهیلات پولشویی می کرده تا منشأ پول ها مفقود شود.
کد خبر: ۷۳۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 22 April 2019

نماینده دادستان در پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان تعاونی های‌ البرز ایرانیان، ولی عصر(عج)، فردوس و آرمان در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست ابوالقاسم صلواتی با اشاره به اظهارات متهم ردیف اول در جلسه گذشته دادگاه، اظهار داشت: آقای امیرحسین آزاد طی چهار سال توانسته 50 میلیارد تومان درآمد داشته باشد و اگر توانایی داشت باید سپرده‌های مردم را افزایش می داد.
در ادامه جلسه همسر حامد کرمی یکی از مدیران البرز ایرانیان که دو سال پیش کشته شد، با ارائه توضیحاتی درباره نحوه قتل همسرش مطالبی را بیان کرد.
خانم مهرنیا گفت: از ابتدا برای تشکیل این تعاونی قرار بود جذب سپرده صورت گیرد و چون اولین تجربه کاری بود همسرم تلاش می‌کرد تا از اطرافیان سپرده بگیرد و بر همین اساس همه اقوام سپرده گذاری کردند.
وی افزود: هر بار که همسرم از آزاد مسائل تعاونی را پیگیری می کرد او می گفت که در حال گرفتن مجوز هستیم ولی در سال 95 آزاد به همراه پدر خود اعضای شورا را جمع کرد و بسیاری از سپرده‌گذاران به پشتوانه پدرش اقدام کردند.
مهرنیا ادامه داد: آزاد فقط می گفت ما به وجوه و سپرده نیاز داریم تا اینکه در بهمن ماه سال 95 عقد کردیم و در اسفند به کیش رفتیم ولی از تعاونی البرز تماس گرفتند که مردم در مقابل موسسه تجمع کرده اند.
وی افزود: همسرم حدود 40 دقیقه تلفنی صحبت کرد و آزاد به او وعده می داد که اوضاع درست می شود و جای نگرانی نیست ولی وقتی از کیش برگشتیم، دیدیم آزاد دستگیر شده است. البته با توجه به عملکرد حبیب نبی نیا رئیس شعبه های کرج تعاونی او نیز باید یکی از متهمان این پرونده می بود، ولی نمی دانم چرا نامی از وی برده نمی شود.
وی گفت: از آن به بعد هیچ سپرده ای از امیر جذب نکردیم ولی چون پشت‌سر آزاد صحبت کرده بود او را به شعبه های مختلف تبعید می‌ کردند.
مهرنیا افزود: قبل از تحویل سال 96 مردم در مقابل شعبه کرج تجمع کرده بودند و برگه ای به شعبه ها فکس شد و در آن پاراف یکی از معاونان بانک مرکزی مبنی بر تایید مجوز موسسه دیده می شد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط آن زمان به همسرم گفتم که در محل کار خود حاضر نشود ولی او را تهدید کردند که اگر سر کار خود حاضر نشود، حقوقی نخواهد گرفت.
مهرنیا با اشاره به پرونده قتل همسرش کفت: امروز دو سال از قتل همسرم می گذرد و من شاکی اصلی این پرونده هستم.
من و پدرم اولین کسانی بودیم که به بالای پیکر همسرم رسیدیم و دیدیم دستانش را از پشت بسته و به دهانش چسب زده بودند و ظاهرا او را بیرون از منزل به قتل رسانده و پیکرش را به داخل خانه منتقل کرده بودند.
وقتی به آزاد گفتم چطور زنده ای در حالی که دوستت زیر خاک است، او با پوزخندی گفت مگر او را من کشتم. سوال من این است که چه کسانی بانی قتل همسر من بودند.
نماینده دادستان گفت: اظهارات همسر کرمی بیانگر زوایای رفتار آزاد و قریانی است و این دو نفر شعبه های البرز را در شهرستان هایی مانند ایلام و همدان تاسیس می کردند که پدرش زمانی استاندار آنجا بوده و با روابط پشت پرده فعالیت می کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار