معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از کشاورزان البرزی به خصوص باغداران خواست تا به توصیه های لازم برای جلوگیری از خسارات سرمازدگی عمل کنند.
کد خبر: ۷۳۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 23 April 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ محمد تاج الدینی با اشاره به پیش بینی هواشناسی استان نسبت به کاهش دما، افزود: براساس این پیش بینی دمای کمینه و بیشینه هوای بین صفر تا 16 درجه بالای صفر است که با ادامه این وضعیت فردا نیز شاهد وزش باد شدید و یخبندان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه دمای فردا بین صفر تا 12 درجه می باشد، اظهار داشت: بر اساس همین پیش بینی، پیامک های ترویجی به کشاوزان فرستاده شده است.
وی اظهار داشت: در این پیامک های اطلاع رسانی، به کشاورزان گلخانه دار توصیه شده تا سوخت مورد نیاز، دمای گلخانه ها را کنترل و دریچه های کنترل هوا را بسته نگه دارند.
تاج الدینی افزود: در این فصل باغات بیشتر در معرض تهدید سرمازدگی قراردارند به همین لحاظ به آن ها توصیه شده تا از سیستم های گرمایشی سنتی و یا مکانیزه برای بالابردن دمای باغات خود استفاده کنند.
وی ادامه داد: آتش زدن کاه و کلش و دود دادن علوفه های نیمه خیس در باغات روش سنتی بالابردن دمای باغات است و همچنین استفاده از بخاری های سیار و ثابت باغی نیز یکی دیگر از راه های افزایش دمای باغات برای جلوگیری از سرمازدگی است.
معاون جهاد کشاورزی استان البرز اضافه کرد: محصولات زراعی که در این فصل در معرض تهدید قرار می گیرند بیشتر اراضی کلزا است که در فصل گلدهی و ریزش بذر قرار دارند و یا اراضی کشت جوی زودرس ولی افت دما در گندم خسارت زیادی نمی زند.
وی گفت: همچنین پیش از این به کشاورزان توصیه های لازم برای استفاده از یکسری کودها همچون کود پتاسه برای بهبود تغذیه گیاهان و بالابردن مقاومت آن ها شده است.
برف فروردین ماه سال گذشته به کشاورزان البرزی به خصوص باغداران هفت هزارو 360 میلیارد ریال خسارت زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار