تکلیف مجلس به بانک مرکزی برای انعقاد پیمان های پولی؛
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: نمایندگان در طرح حذف دلار از مبادلات اقتصادی بین کشورها زمان ۶۰ روزه برای حذف در نظر گرفته اند تا دلار از چرخه معاملات زودتر خارج شود.
کد خبر: ۷۳۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 23 April 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح نمایندگان برای حذف دلار از معاملات کشور، گفت: با توجه به تحریم ایران و رصد نقل و انتقالات ارزی کشور در مبادلات با کشورهای دیگر، باید از سیستم مبادلات با دلار خارج شویم، چراکه زمانی که با دلار معاملات صورت می گیرد، حتما در یک مرکزی توسط آمریکایی ها رصد می شود که چه میزان دلار مبادله شده است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، افزود: زمانی که حساب ارزی ایران را بسته اند باید از طریق ارزهای دیگری نقل و انتقالات خود را انجام دهیم که یکی از راهکارها این بوده که مبادلات یا پیمان های دو یا چند جانبه را با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه انجام دهیم.

کشورها باید از مبادلات با دلار خارج شوند

وی با تاکید بر ضرورت انعقاد پیمان های پولی دو یا چند جانبه با کشورهای دیگر، ادامه داد: بر این اساس کشورهای دیگر اگر به ایران کالا می دهند، باید پول ما را بپذیرند و اگر ما به کشور آنها کالا صادر می کنیم ارز آنها را بپذیریم و پس از چند ماه ارزهای دریافتی را با یکدیگر مبادله کنیم.

بهمنی با بیان اینکه بسیاری از کشورها زمانی که مورد تحریم و فشار آمریکا قرار می گیرند باید از مبادلات با دلار خارج شوند چراکه تبدیل پول به زیان این کشورها می شود، ادامه داد: از مدت ها قبل به بانک مرکزی تکلیف شده که با پیمان های پولی معاملات با دلار را حذف کند که بانک مرکزی با برخی کشورها پیمان های پولی بسته است.

ایران با برخی کشورها قرارداد همکاری اقتصادی با ارزهای رایج این کشورها را امضاء کرده است

وی با اشاره به اینکه ایران با برخی کشورها قرارداد همکاری اقتصادی با ارزهای رایج این کشورها را امضاء کرده است، تاکید کرد: در طرح حذف دلار از مبادلات بین کشورها زمان 60 روزه برای حذف در نظر گرفته شده تا دلار از چرخه معاملات زودتر خارج شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پس از تصویب طرح حذف دلار از مبادلات اقتصادی در مجلس نباید تعطل کرد و پس از دو ماه دیگر نباید هیچ مبادله ای با دلار انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار