عزیزاله شهبازی با اشاره به نزدیک شدن به زمان اتمام وعده تکمیل پروژه همت گفت: باید وعده‌های دولت در سطوح مختلف را با تعصب ویژه‌ای دنبال کنیم از این رو بر اساس تعهد وزیر راه و شهرسازی ضرورت دارد پروژه همت در موعد مقرر تکمیل شود.
کد خبر: ۷۳۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 23 April 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ نماینده عالی دولت در استان البرز در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه ادامه همت، گفت: درحضور رسانه‌ها وعده اتمام این پروژه در نیمه اول  ۹۸ داده شده بود.

وی ادامه داد: با حضور مسئولان وزرات راه و شهرسازی بارها این پروژه مهم مورد بازدید قرار گرفته و وعده تکمیل آن در نهایت به نیمه اول سال ۹۸ موکول شده است؛ اتمام این پروژه مهم در هیات دولت اعلام شده است.

شهبازی گفت: این پروژه از اهمیت بالایی برای کشور برخوردار است، پروژه‌های بزرگتری در کشور در مدت کمتری به اتمام رسیده بنابراین باید وعده داده شده برای زیر بار ترافیک رفتن پروژه ادامه همت در نیمه اول امسال عملی شود.

وی تاکید کرد: تا زمان مقرر یعنی تیرماه جاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز هر ۱۵ روز یک بار باید با بازدیدهای میدانی پیگیری لازم را از روند تکمیل کار داشته باشد.

استاندار البرز یادآورشد: پروژه ادامه همت از مطالبات رئیس جمهوری در روز معارفه استاندار البرز است و این پروژه با بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز به لحاظ اعتباری رفع موانع شد.

شهبازی خاطرنشان کرد: باید طی مکاتباتی با شرکت ساخت راه‌های کشور نسبت به حل و فصل ۱۲ میلیارد تومان هزینه رفع معارضان از طریق اداره کل راه و شهرسازی البرز اقدام شود.

پروژه ادامه همت که از سال 89 در دستور کار قرار گرفته است؛ 14.6 کیلومتر طول دارد و از انتهای منطقه 22 شهر تهران آغاز و با گذر از شمال کرج به جاده چالوس وصل می‌شود؛ اتمام این پروژه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش ترافیک استان البرز داشته باشد.

این پروژه تا حد زیادی گرفتار معارضی شهرک المهدی که در مسیر پروژه قرار دارد، شده بود.

از نکات جالب این پروژه می‌توان به مشخص کردن زمان‌هایی متفاوت برای افتتاح آن اشاره کرد؛ به عنوان مثال سید حسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور در دی ماه 96 از افتتاح این پروژه در پایان اسفند 96 خبر داده بود.

استاندار وقت البرز در همان موقع ضمن ابراز رضایت از روند پیشرفت پروژه گفته بود که اگر کار با همین روند پیش برود تا شب عید 97 لاین رفت آن باز خواهد شد.

کمی بعد و در یکم بهمن ماه 96، معاون اول رئیس جمهور طی بازدیدی از پروژه گفته بود که این پروژه تا چند ماه دیگر به اتمام می‌رسد.

یک ماه بعد، تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بهره‌برداری از این پروژه را منوط به حل مشکل شهرک المهدی دانسته و اعلام کرده بود در صورت حل این مشکل تا آخر اسفند 96 یک لاین پروژه قابل بهره‌برداری است.

چند روز پس از این اظهار نظر، معاون وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید دوباره از این پروژه گفته بود که پیشرفت کار مطلوب است و پیش‌بینی می‌شود تا خردادماه 97 شاهد تکمیل بخشی از این مسیر باشیم.

با نزدیک شدن به پایان خرداد ماه 97، معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام پروژه تا پایان سال 97 خبر داد و در ادامه سال 97 وعده تکمیل این پروژه به تیر ماه 98 موکول شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار