مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: متاسفانه در حال حاضر مراکز غیر بیمارستانی از جمله مطب ها، کلینیک ها و آزمایشگاه ها پسماندهای پزشکی و عفونی دارند اما عملا توسط شهرداری با خودرو مجزا جمع آوری می شوند.
کد خبر: ۷۳۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ 24 April 2019
به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه هر بیمارستان موظف است یک دستگاه بی خطر ساز برای جمع آوری زباله مستقر کند، گفت: با فشار مضاعف محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی، تمام بیمارستان های استان البرز به این سیستم مجهز شده اند. 
فردین حکیمی با اشاره به اینکه باید ضایعات دستگاه بی خطر ساز به مرکز دفن زباله انتقال و در حلقه دره کرج دفن شوند، افزود: دفن پسماندهای بیمارستانی از پسماندهای شهری مجزا بوده و تحت شرایط خاصی در حال انجام است.  
وی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر مراکز غیر بیمارستانی از جمله مطب ها، کلینیک ها و آزمایشگاه ها پسماندهای پزشکی و عفونی دارند اما عملا توسط شهرداری با خودرو مجزا جمع آوری می شوند و در حلقه دره جداگانه دفن می شود که مورد تائید ما نخواهد بود.  
حکیمی تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده و همراهی دانشگاه علوم پزشکی البرز درصدد هستیم شرکت هایی که در زمینه جمع آوری و امحا و دفن بهداشتی فعال هستند را پای کار بیاوریم و تا کنون دانشگاه علوم پزشکی 6 واحد را شناسایی کرده و به آنها مجوز داده است.  
وی گفت: قرار است یا در مرکز حلقه دره یا مکانی که امکان استقرار باشد دستگاه بی خطر ساز را نصب کرده و کلیه پسماندهای پزشکی، عفونی و آزمایشگاهی پس از جمع آوری توسط شرکت ها، در حلقه دره یا مرکز مورد تایید محیط زیست بی خطر سازی شده و دفن بهداشتی شوند. 
مدیر کل محیط زیست استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: در حال حاضر دفن غیر بهداشتی در مراکز غیر بیمارستانی وجود دارد و مشکل چندین ساله استان است و امیدواریم با یکی از شرکت های واجد شرایط قراردادی منعقد شود تا کل پسماندهای عفونی مراکز غیر بیمارستانی جمع آوری و بعد از بی خطر سازی در حلقه دره دفن شود.  
برچسب ها: محیط زیست ، زباله ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار