معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت که سال گذشته کشور و به تبع آن البرز با مشکل مازاد تولید تخم مرغ مواجه بودند که با تصمیم گیری های به عمل آمده و صدور مجوز صادرات به خارج از کشور، این مشکل برطرف شد.
کد خبر: ۷۳۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 25 April 2019

مجتبی تقی زاده افزود: در کشور به صورت کلی مازاد تولید تخم مرغ داریم و به همین دلیل، قیمت تخم مرغ کاهش پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: به دنبال این بودیم که زمینه صادرات مازاد محصول را فراهم کنیم تا رونق اقتصادی به شکل عملی ایجاد شود ولی اگر مقدمات به صورت سریع فراهم نمی شد ناچار بودیم تولید را متناسب با مصرف کنیم.
تقی زاده گفت: راهکار این موضوع حذف گله های مسن کشور و بدون پوشش بیمه ای بود تا از بحث تولید خارج شوند که از این طریق موازنه ای بین تقاضا و مصرف ایجاد می شود.
وی ادامه داد: به لحاظ اینکه سال گذشته 6 تا 7واحد تولیدی گله های مازاد خود را در استان حذف کردند دیگر با این مشکل مواجه نیستیم.
تقی زاده اظهارداشت: موضوع مازاد تولید تخم مرغ به عنوان یک چالش در کشور مطرح شده بود که خوشبختانه طی چند روز گذشته مجوز صادرات برای تخم مرغ توسط وزارت صمت ابلاغ شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی البرز افزود: بر اساس این مجوز صادرات محصول تخم مرغ کشور مشروط به تنظیم بازار داخلی بلامانع شده است.
وی بیان داشت: با صدور این مجوز به تدریج صادرات تخم مرغ به کشورهای هدف آغاز می شود به طوریکه قبل از این تخم مرغ ایران به کشورهای عراق، افغانستان و آسیای میانه صادر می شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار