سالانه حدود 2 هزار و 960 تن محصول خرمای این شهرستان در این منطقه بسته بندی و علاوه بر ارسال به سایر استان ها به کشورهای روسیه، هند، ترکیه، عراق و امارت متحده عربی صادر می شود.
کد خبر: ۷۳۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶ 25 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید رضا ساداتی، پنجشنبه در نخستین نشست تخصصی توسعه صادرات خرما در کازرون بیان داشت: این میزان صادرات در مقایسه با سال 96 از نظر وزن 21 درصد و به لحاظ ارزش مالی حاکی از 35 درصد افزایش است.
وی، در مورد مشکلات صادر کنندگان این محصول در فارس گفت: موضوع تعهد پیمان سپاری نقل و انتقال ارز حاصل از صادرات خرما، عدم فرآوری و توسعه صنایع پایین دستی، عدم برند سازی استاندارد، شیوه بسته بندی این محصول و نگهداری آن در مکان های غیر مناسب و فعال نبودن انجمن ملی خرما از جمله مشکلات فعالان این عرصه به شمار می آید.
فرماندار شهرستان کازرون هم در این نشست اظهار داشت: این شهرستان یکی از مناطق عمده تولید خرما در استان فارس محسوب می شود از این رو تامین آب مورد نیاز نخلستان های کازرون به ویژه در بخش خشت و کنارتخته ضروری است.
داریوش دهقان افزود: انتقال آب از طریق سد رئیسعلی دلواری در استان بوشهر برای بخش های نام برده و همچنین لایروبی سد چروم در منطقه خشت در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون نیز بیان کرد: این شهرستان دارای پنج هزار و 971 هکتار نخلستان با 932 هزار اصله درخت خرماست و تولید سالانه این محصول 37 هزار و 348 تن است.
حمید رشیدی با بیان اینکه خشت و کنارتخته و منطقه بالاده کازرون از عمده مناطق تولید خرما در استان فارس است، افزود: حدود ۸۰ درصد محصول این شهرستان به صورت رطب، ۱۵درصد خرما و مابقی به صورت خارک برداشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون ادامه داد: 80 درصد محصول خرمای کازرون از نوع کبکاب، 10درصد زاهدی و 10درصد دیگر از نوع قندی، خاصویی، شیخعالی، مکتیو، پیارم و مجول است.
رشیدی بیان کرد: سالانه حدود 2 هزار و 960 تن محصول خرمای این شهرستان در این منطقه بسته بندی و علاوه بر ارسال به سایر استان ها به کشورهای روسیه، هند، ترکیه، عراق و امارت متحده عربی صادر می شود.
او گفت: هم اینک 25 واحد سردخانه با ظرفیت 25 هزار و 700 تن در این شهرستان فعال است و از چهار واحد بسته بندی خرما با ظرفیت 9 هزار و 300 تن، 2 واحد آن غیر فعال است.
شهرستان کازرون در فاصله 120کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

برچسب ها: صنعت و معدن ، خرما ، صادرات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار