امام جمعه کرج گفت: طبق نظر کارشناسان اگر صادرات نفت ایران صفر شود دنیا روزی دو میلیون بشکه نفت کم می‌آورد؛ این عمل قیمت نفت آمریکا را بالا می‌برد و اقتصاد این کشور را با مشکل مواجه می‌کند.
کد خبر: ۷۳۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 27 April 2019

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی به آغاز دهه تکریم و غباروربی مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: نقش مساجد به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه تربیت نیروی انسانی مؤمن و متعهد بر کسی پوشیده نیست و استفاده از این نیروها برای تمدن سازی و پیشرفت نظام بسیار مهم است؛ در تاریخ مبارزه حکومت‌های استکباری با جایگاه مساجد قابل مشاهده است.

حسینی همدانی افزود: مسجد باید در تحقق بیانیه گام دوم جلودار باشد، مسجد باید برای عملیاتی کردن شعار سال توسط مؤمنان برنامه و طرح داشته باشد؛ مساجد باید با مدارس ارتباط مستمر داشته باشند و باید برای مساجد شورای فرهنگی ایجاد شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه مسجدی که نتواند جوانان را جذب کند مسجد ترازی نیست گفت: مسجدی که در مسائل سیاسی مشارکت نداشته باشد، مسجد اسلامی نیست.

وی در ادامه به فرارسیدن روز معلم اشاره و اعلام کرد: معلمان در آینده کشورها نقش محوری دارند؛ معلمان باید دانش آموزان را با امید آموزش دهند تا خروجی آموزش‌وپرورش دانش آموزان امیدوار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان به اینکه معلمان باید قدر خود را بدانند، گفت: ما نیز باید معلمان را تکریم کنیم احترام به معلم نباید مختص ‌روز معلم باشد بلکه باید در طول سال این قشر تکریم شوند.

وی در ادامه خطبه‌های این هفته به نقش کارگران در توسعه کشور هم اشاره و تصریح کرد: رهبری طی روزهای اخیر با کارگران دیدار داشتند و بر رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کردند.

حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به موضوع فروش نفت توسط ایران اشاره و خاطرنشان کرد:  دشمنان ایران را تهدید به صفر شدن صادرات نفتی می‌کنند ولی باید این نکته را بدانند که ملت ایران مقابل دشمنان ساکت نمی‌نشینند و چون کوه ایستاده است.

وی افزود: از همین رو به صفر رساندن صادرات نفت ایران یک جنگ روانی است.

وی در ادامه گفت: موقعیت ویژه خلیج‌فارس بر همه روشن است، تنگه هرمز نیز یکی از یازده تنگه دنیاست که به لحاظ راهبردی و اقتصادی اهمیت ویژه‌ای دارد و 30 درصد نفت دنیا از این تنگه عبور می‌کند.

حسینی همدانی با تأکید بر اینکه تجهیزات نظامی ایران اجازه تجاوز به هیچ دشمنی را نمی‌دهد، گفت: آمریکا دنبال ماجراجویی در منطقه علیه ایران نباشد زیرا در امان نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته از جنایات عربستان هم گفت و تصریح کرد: مدعیان حقوق بشر در مقابل این جنایات سکوت می‌کنند؛ دستگاه دیپلماسی کشور خودمان باید صدای اعتراض مردم مسلمان ایران را به گوش جهان برساند.

وی در ادامه انتشار گزارش عملکرد کمیته سیل که به دستور رئیس جمهور تشکیل شده بود را خواستار شد.

حسینی همدانی در پایان از شورای شهر ماهدشت خواست هر چه زودتر تکلیف شهردار این شهر را مشخص کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار