کد خبر: ۷۳۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ 29 April 2019
 

بهبود علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اثر برف و سرما 70 درصد از محصول باغات گردو ، 80 درصد سردرختی درختان میوه هسته دار از جمله زدآلو ، شلیل ، هلو ، گیلاس و آلبالو و 30 درصد سردرختی درختان دانه دار همچون سیب و گلابی از بین رفت.
وی با بیان اینکه بارش برف سنگین در روزهای اول تا سوم اردیبهشت ماه و افت دمای هوا به 7 درجه زیر صفر موجب وارد شدن خسارت سنگین مالی به باغداران منطقه شده ، گفت: میزان خسارات وارده به بخش باغی این شهرستان در سطح چهار هزار و 500 هکتار باغ میوه است که این سطح شامل هزار و 500 هکتار باغات گردو و سه هزار هکتار نیز مربوط به باغ های درختان میوه هسته دار و دانه دار است.
علیزاده با بیان اینکه برآورد اولیه خسارات وارده به سردرختی باغ های میوه این شهرستان هزار و 780 میلیارد ریال است، افزود: بیشترین میزان خسارت به باغ های بخش های شاهرود مرکزی این منطقه وارد شده است.
او اظهار داشت: اوایل اردیبهشت سال گذشته نیز بارش برف همراه با کاهش دمای هوا به 10 درجه زیر صفر موجب از بین رفتن 100 درصدی محصول باغی و ببار آمدن بیش از 2 هزار میلیارد خسارت برای باغداران این منطقه شد.
شهرستان خلخال در جنوب اردبیل واقع شده و دارای 49 هزار هکتار اراضی مستعد برای کشت انواع محصولات کشاورزی و باغی است که از این میزان هفت هزار و 400 هکتار را باغ های میوه مناطق نیمه گرمسیری و سردسیری تشکیل می دهند.
در حال حاضر بدلیل استفاده از روش های سنتی تولید میوه و پرهیز از بکارگیری کودهای شیمیایی در تولید میوه ، خلخال یکی از قطب های بزرگ تولید میوه ارگانیک استان اردبیل محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار