رئیس کل دادگستری فارس از حکم قطعی متهمان به فساد مالی در شهرداری صدرا و آباده خبر داد و اظهار داشت: شهردار وقت این 2 شهر به همراه برخی از اعضای شورای شهر حکمشان قطعی شد.
کد خبر: ۷۳۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ 29 April 2019
القاصی مهر با بیان اینکه دستگاه قضا بر اساس مواد قانونی مجاز به اعلام اسامی مفسدان اقتصادی است، اسامی کسانی که در شهرداری و شورای شهر جدید صدرا محکوم به فساد اقتصادی شدند، به شرح زیر اعلام کرد:

1-منوچهر قائدی فرزند محمد شهردار وقت صدرا به اتهام عدم اطلاع‌رسانی از وقوع جرم در زیرمجموعه خود، رشوه‌گیری به مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان وجه نقد و 210 سکه بهار آزادی، یک دستگاه آپارتمان به مبلغ 300 میلیون تومان، مداخله در معاملات و مناقصات شورای شهر صدرا، مشارکت در جعل پروانه‌های ساختمانی، امحا و معدوم‌سازی اسناد به 31 سال حبس تعزیری و استرداد اموال و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

قائدی همچنین به استناد مجازات تکمیلی و تتمیمی به 2 سال منع اقامت در شهر شیراز و ممنوع‌الخروجی از کشور نیز محکوم شده است.

2-ابراهیم فریدونی فرزند آزاد مدیر اجرایی وقت شهرداری صدرا به اتهام رشوه‌گیری به مبلغ یک میلیارد و 5 میلیون تومان و جعل اسناد نظام‌مهندسی، معدوم کردن اسناد و دریافت 15سکه بهار آزادی به 18 سال حبس تعزیری، انفصال دائم از خدمات دولتی، 2 سال منع اقامت در شهر شیراز و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

3-امین کشاورزی فرزند عبدالله معاون فنی وقت شهرداری صدرا به اتهام ارتشا به مبلغ 2 میلیارد و 590 میلیون تومان، جعل اسناد و استفاده از اسناد مجعول به 18 سال حبس تعزیری، انفصال دائم از خدمات دولتی و اقامت اجباری به مدت 2 سال در شهرستان ایرانشهر محکوم شد.

4-حسن دهقانی فرزند الخاص دبیر کمیسیون ماده 100 شهرداری وقت صدرا به اتهام رشوه‌گیری به مبلغ 8 میلیارد و 320 میلیون ریال به 7 سال حبس تعزیری، استرداد وجه معادل وجوه مأخوذه، انفصال دائم از خدمات دولتی، 2 سال اقامت اجباری در شهرستان ایرانشهر و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

5-مسعود محمودی فرزند نورالله عضو شورای وقت شهر صدرا نیز به اتهام رشوه‌گیری به مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون ریال و دریافت 16 سکه بهار آزادی به 5 سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل وجوه مأخوذه، انفصال دائم از خدمات دولتی، 2 سال منع اقامت در شهر شیراز و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

6-متهم ردیف ششم حکم برائت گرفت.

7-حشمت‌الله شفیعی فرزند فرج عضو شورای شهر وقت صدرا به اتهام رشوه‌گیری به مبلغ 3 میلیارد و 950 میلیون ریال به 7 سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل وجوه مأخوذه، انفصال دائم از خدمات دولتی، 2 سال منع اقامت در شهر شیراز و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

8-حسن فریدونی فرزند آزاد عضو شورای شهر وقت صدرا به اتهام رشوه‌گیری به مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون ریال و دریافت 25 عدد سکه بهار آزادی به 5 سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل وجوه مأخوذه، انفصال دائم از خدمات دولتی، 2 سال منع اقامت در شهر شیراز و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

9-اسماعیل مختاری فرزند قریب عضو شورای شهر وقت صدرا به اتهام رشوه‌گیری به مبلغ 2 میلیارد و 330 میلیون ریال به 7 سال حبس تعزیری، جزایر نقدی معادل وجوه مأخوذه، انفصال دائم از خدمات دولتی، 2 سال منع اقامت در شهر شیراز و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

10-امید ترک‌زاده فرزند عبدالله نیز به علت پرداخت رشوه به متهم امین کشاورزی عضو شورای شهر صدرا که یک دستگاه خودروی (بی ام و) بوده است به 3 سال حبس و ضبط مال ناشی از ارتشا، 2 سال منع اقامت در شهر شیراز و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

11-سید حسن انجوی نژاد فرزند محمد نیز که در پرداخت رشوه به‌عنوان واسطه عمل می‌کرده است به 3 سال حبس تعزیری و 2 سال منع اقامت در شهر شیراز و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

حکم شهردار و اعضای شورای شهر آباده

رئیس‌کل دادگستری استان فارس حکم قطعی شهردار و اعضای شورای شهر وقت آباده را که آنان نیز متهم به فساد مالی بودند را نیز به شرح زیر اعلام کرد:

1-داریوش خاکسار عضو شورای شهر وقت آباده به اتهام دریافت رشوه به مبلغ 49 میلیون و 500 هزار تومان به 2 سال حبس، 31 ضربه شلاق و 2 سال ممنوعیت از شرکت در اجتماعات سیاسی محکوم شد.

2-محمدرضا صفائیان عضو شورای شهر وقت به اتهام دریافت رشوه به 2 سال حبس و 31 ضربه شلاق و 2 سال ممنوعیت از شرکت در اجتماعات سیاسی محکوم شد.

3-مهدی رهنما شهردار وقت آباده به اتهام مشارکت در ارتشا به 8 سال حبس، 270 میلیون ریال جزای نقدی، 15ضربه شلاق و 8 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.

4-مصطفی رهنما به اتهام جعل قبوض و امضای نفیسه دهقان یکی از کارمندان شهرداری، مداخله و تبانی در معاملات و رشوه‌گیری به 45 میلیون ریال جزای نقدی، 5 سال حبس و 75 ضربه شلاق و ضبط مال ناشی از ارتشا محکوم شد.

مسلم لطفعلیان، جهانشاه رئیسی، محمدرضا ثابت اقلیدی، سید سعید حسینی، سعید جعفری شورباقلو و طیبه آگین نیز هرکدام به اتهام مداخله و تبانی در معاملات دولتی به ترتیب به 4، 6، 4، 7 و 2 سال حبس و ابطال معاملات محکوم شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار