بارش برف بهاری در روستای گیری اشکورات رحیم آباد رودسر استان گیلان موجب سرمازدگی درختان فندق این منطقه شده است.
کد خبر: ۷۳۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 30 April 2019

 

 

تسنیم: در پی بارش برف بهاری و وقوع پدیده سرمازدگی، محصولات باغی مردم روستای گیری از توابع اشکورات رحیم‌آباد رودسر دچار سرمازدگی شد که بر اثر آن مطابق شرایط سال گذشته،‌ سهم زیادی از محصول فندق باغداران این منطقه به‌طور کلی از بین رفت.

 

مردم و اهالی روستای گیری اشکورات رحیم‌آباد رودسر استان گیلان عمدتاً به تولید محصولاتی نظیر فندق و گردو و حرفه زنبورداری مشغول هستند و تنها از همین طریق امرار معاش می‌کنند اما امسال به دلیل سرمازدگی شدید و از بین رفتن شکوفه‌های درختان دستشان خالی مانده است.

 

اوایل سال گذشته نیز به دلیل وقوع پدیده سرمازدگی ناشی از بارش برف بهاری در منطقه اشکورات رودسر به محصولات باغی کشاورزان خسارت‌های بسیار سنگینی وارد شد؛ این در حالی‌ است که مردم سختکوش این منطقه عمدتاً تک محصولی هستند.

 

یکی از عمده‌ترین تبعات منفی بروز چنین حوادثی آن هم در دو سال متوالی ایجاد بحران اقتصادی در منطقه است زیرا طبق بررسی‌های انجام شده مردم و اهالی اشکورات رودسر برای کسب درآمد تنها به تولید محصولات باغی تکیه دارند که فقدان آن یقیناً اثرات مخربی را برای آنان به دنبال دارد.

 

اوایل سال گذشته که سرمازدگی کل محصولات باغی اشکورات رودسر را از بین برد، مسئولان استان گیلان وعده و وعیدهای بسیار زیاد و دلگرم کننده‌ای به کشاورزان منطقه مبنی بر پرداخت خسارت‌های ایجاد شده دادند اما هیچ‌کدام از آن‌ها تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

 

آن‌چه که در اینجا بیش از هر چیز دیگری موجبات نگرانی را بر می‌انگیزد بیمه نبودن اکثر باغات مردم و اهالی منطقه اشکورات و روستای گیری است در حالی‌که تنها منبع درآمد این مردم از محل فروش محصولات باغی تأمین می‌شود و هیچ منبع درآمد دیگری برای گذران زندگی خود ندارند.

 

لزوم حمایت‌های ویژه از باغداران اشکوری و مساعد نمودن شرایط برای بیمه کردن محصولات، کوچک‌ترین خواسته و انتظاری است که مردم از مسئولان منطقه و استان دارند هر چند که با وجود تکرار سناریوی سال قبل و سرمازدگی محصولات،‌ این احساس مسئولیت هنوز در مسئولان ایجاد نشده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار