در آستانه ماه رمضان:
رئیس اتحادیه خرده‌فروشان میوه و سبزی اصفهان با اشاره به کمبود خرما در آستانه ماه رمضان، گفت: شرایط آب‌وهوا و همچنین صادرات موجب افزایش نرخ خرما و رسیدن آن به 40 هزار تومان شده است.
کد خبر: ۷۳۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ 30 April 2019
به گزارش تابناک، هر ساله در آستانه ماه رمضان اقلام اساسی مورد نیاز مردم روزه دار افزایش پیدا می کرد این در حالی است که امسال مردم بعد از تجربه کردن قیمت های سرسام آور در کالاهای مختلف اینبار شاهد افزایش قیمت خرما تا کیلویی 40هزار تومان بوده اند.
 
اینکه با توجه به نظارت های که گفته می شود توسط سازمان های مختلف به صورت گسترده انجام می شود همچنان شاهد چنین اتفاقاتی هستیم موضوعی است که باید به طور ریشه ای به آن پرداخته شود .
 
به هر حال مردم به نوسانات قیمت در حوزه های مختلف سال ها است که عادت کرده اند ولی اینکه مسئولان قرار است تا به کی بر این صبوری مردم تکیه بزنند جای سوال دارد. 
 
اتاق اصناف می گوید نظارت وسیع تر از گذشته انجام می شود و صنعت و معدن صادرات را متهم ردیف یک این واقعه تکراری در کشور می داند اما حقیقت امر شاید در کنار نظارت های نصفه و نیمه به نیود مدیریت باز گردد.
 
برخوردهایی که آنچنان بازدارنده نیست تا فرد محتکر و یا متخلف را از ارتکاب به جرم بازدارد نیز می تواند سوی دیگر ماجرا باشد چرا که متخلف هنگامی که می بیند پرداخت جریمه با وجود ارتکاب به جرم برای آن سود دارد به فعالیت خود ادامه می دهد. 
 
اما بازار میوه و تره بار در کمتر از یک هفته مانده به ماه رمضان در چه شرایطی به سر می برد؟
 
نوروزعلی اسماعیلی در خصوص افزایش قیمت خرما در آستانه ماه رمضان با بیان اینکه در آستانه ماه رمضان قیمت خرما به دلیل کمبود در بازار افزایش یافته و بین 22 تا 40 هزار تومان در سطح خرده‌فروشی عرضه می‌شود گفت: دلیل گرانی خرما را شاید بتوان در تغییرات آب و هوایی و وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور عنوان کرد این در حالی است که صادرات خرما نیز در افزایش قیمت این محصول تاثیرگذار است.
 
رئیس اتحادیه خرده‌فروشان میوه و سبزی اصفهان با اشاره به اینکه خرماهای موجود در بازار پیش‌ازاین در انبارهای کشور ذخیره شده بودند که اکنون وارد سطح عرضه شده اظهار کرد: متأسفانه سیل خوزستان موجب از بین رفتن بخش زیادی از محصولات کشاورزی شد، از سوی دیگر صادرات بر گرانی برخی محصولات دامن زد، البته از روز گذشته صادرات پیاز، سیب و پرتقال در جهت قیمت‌ها ممنوع شد.
 
افزایش صد درصدی قیمت سبزی در سال جاری
 
اسماعیلی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون نرخ سبزی حدود 100 درصد در اصفهان افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر هر کیلو پیاز در بازار اصفهان بین 10 تا 7000 تومان، سیب‌زمینی بین 5000 تا 4000 تومان، هندوانه بین 2200 تا 1500 تومان، گرمک بین 4000 تا 5000 تومان، آلوچه بین 30 تا 10 هزار تومان، چغاله بین 20 تا 10 هزار تومان، پرتقال شمال 8500 تومان، سیب 12 هزار تومان، خیار بین 7000 تا 5000 هزار تومان و موز با نرخ 13 هزار تومان فروخته می‌شود.
 
وی در خصوص وضعیت پیاز در بازار، اظهار کرد: در حال حاضر پیاز موردنیاز بازار از چابهار، بندرعباس، بوشهر تأمین می‌شود، البته تا 10 روز آینده پیاز کاشت اصفهان وارد بازار می‌شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار