کد خبر: ۷۴۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 01 May 2019

 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس، عبدالله بهمنش  با بیان اینکه کوچ عشایر از مناطق قشلاقی این استان از پانزدهم اردیبهشت آغاز می شود، اظهار کرد: عشایر کوچ رو استان، قبل از آغاز فصل کوچ  تمامی دام‌های خود را برعلیه بیماری  تب برفکی واکسینه کنند.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: درحال حاضر بیش از  ۸۸ هزار رأس دام سبک عشایر استان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده‌اند.
بهمنش با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد دام های در اختیار عشایر این استان 2 میلیون و 40 هزار راس است، گفت: ایمن سازی دام‌های عشایر کوچ رو، که وارد منطقه جدید می‌شوند در برنامه‌های کنترلی دامپزشکی قرار دارد.
وی افزود: بیش از  12 درصد از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد  در قالب12 هزار و 400 خانوار استان عشایر  هستند.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد دارای 11 هزار خانوار کوچرو و نیمه کوچرو دارد که در مناطق گرمسیری جنوب استان در گچساران، کهگیلویه، جنوب چرام، لنده و جنوب و غرب بهمئی مستقر هستند.
وی  با اشاره به اینکه حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی عشایر استان، همواره مورد توجه و تاکید دامپزشکی قرار دارد، گفت: برای جمعیت دامی عشایر استان واکسیناسیون دام‌ها به صورت صد در صد رایگان انجام می‌شود.
این مسوول ابراز کرد: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی مهلک با سرعت انتشار بالا  است که در صورت بروز، خسارات فراوانی به جمعیت دامی وارد می‌نماید.
بهمنش تصریح کرد: مراقبت و پایشهای مستمر بیماری‌های دامی توسط بخش دولتی و نیز اعزام اکیپهای متعدد برای واکسیناسیون دام عشایر در کلیه فصول سال از جمله خدمات ارائه شده برای عشایر استان است.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  اقدامات لازم برای تهیه و تأمین واکسن تب برفکی توسط مراکز مایه کوبی بخش خصوصی دامپزشکی استان انجام می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار