فرماندار ساوجبلاغ گفت: جهاد کشاورزی در برآوردی غیررسمی و اولیه میزان خسارت سرما به محصولات باغی این شهرستان را 500 میلیارد تومان عنوان کرده است.
کد خبر: ۷۴۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 01 May 2019

ابوالقاسم پالیزگیر با اشاره به سرمای بهاری در استان، از سرمازدگی باغات و مزارع ساوجبلاغ خبر داد و گفت: تقریباً تمامی انواع محصولات سردرختی ساوجبلاغ دچار سرمازدگی و خسارت شده‌اند.

وی افزود: درخت‌های گردو، هلو شلیل،گیلاس، زردآلو، و...تقریباً همگی دچار سرمازدگی و خسارت شده است.

پالیزگیر در پاسخ به اینکه آیا خسارات سرمازدگی برآورد شده است اعلام کرد: به دلیل وسعت ساوجبلاغ و میزان خسارات، هنوز رقم قطعی و دقیق مشخص نشده اما جهاد کشاورزی در برآوردی اولیه و غیررسمی این رقم را 500 میلیارد تومان عنوان کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: این اولین سالی نیست که کشاورزان و باغداران ساوجبلاغی دچار خسارت می‌شوند و چندین سال است که به همین منوال می‌گذرد؛ علاوه بر این ابتدای سال هم شهرستان دچار سیل شده بود و املاک، باغات و زمین‌های کشاورزی زیادی دچار خسارات شدند.

پالیزگیر در خصوص وضعیت بیمه‌ای باغداران آسیب دیده خاطرنشان کرد: از تعداد باغدارانی که محصولات خود را بیمه کرده‌اند آماری نداریم اما چون این سرمازدگی به تایید رسیده شرکت‌های بیمه باید به تعهدات خود عمل کنند.

فرماندار ساوجبلاغ در پایان افزود: از دولت درخواست داریم که در حد توان خود به صورت مستقیم و غیر مستقیم، کمک‌های نقدی و یارانه ای به کمک باغداران و کشاورزان بیاید تا بخشی از خسارات وارد شده جبران شود.

برچسب ها: سرما ، باغات ، ساوجبلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار