جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی با هدف تنظیم و کنترل بازار کالاهای اساسی برگزار شد
کد خبر: ۷۴۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰ 02 May 2019

1
به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا حسینی روز پنجشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی هدف تنظیم بازار کنترل مناسب برای جلوگیری از بروز برخی گرفتاری هاست و این امر جز با رصد دقیق کنترل نمی شود.
وی ادامه داد: هر ساله همزمان با شروع ماه مبارک رمضان برخی اقلام ضروری به دلیل حساسیت تامین و در بازار هدف توزیع می شود و نظارت دقیق بازرسان، توجه به ساختار مراکز عرضه و توجه به نحوه توزیع از مهم‌ترین عواملی است که باید به درستی مدیریت شوند.
وی تاکید کرد: برخی از اقلام ضروری از جمله برنج و شکر که توسط ارز دولتی تامین می شوند و باید با مدیریت دقیق در بازار هدف توزیع شود.
وی با اشاره به لزوم نظارت بر چگونگی توزیع نهاده های دامی اظهار داشت: مدیریت نظام توزیع نهاده ها از بروز کمبود جلوگیری می کند.
1
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان مطلوب ترین قیمت عرضه را دارد و این امر در سایه هماهنگی های دستگاه های اجرایی استان رخ داده است.
وی اعلام کرد: باید با تلاش بسیار نباید کمبودی را در بازار داشته باشیم و آماده کمک رسانی بیشتر در این زمینه هستیم. 
حسینی تاکید کرد: توزیع شکر در بین زنبورداران و اصناف و تولید کنندگان نیازمند به شکر نیز مورد توجه بوده و باید نیاز این قشر در اسرع وقت تامین شود و کمبودی از این نظر وجود نداشته باشد.
مدیر توسه بازرگانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: یکهزار و 227 تن برنج با قیمت مصوب هفت هزار تومان، 817 تن شکر برای مصارف خانگی با قیمت 30 هزار ریال و 450 تن شکر برای اصناف و زنبورداران و بخش صنعت سهمیه تعیین شده است. 
احمد دهقان اعلام کرد: سه هزار و 522 تن برنج، 485 تن شکر، 20 هزار و 922 تن ذرت، 197 تن سویا و پنج هزار و 832 تن جو در ذخایر آذربایجان غربی وجود دارد. 
وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 200 هزار کلنی زنبور عسل در آذربایجان غربی وجود دارد، ادامه داد: 24 هزار و 200 تن شکر مورد نیاز این تعداد کلنی بوده که طی 2 ماه گذشته تنها 21 درصد این میزان تامین شده است. 
وی بیان کرد: باید با برنامه ریزی مناسب شکر مورد نیاز این بخش تامین شود تا تولید 22 هزار و 500 تنی عسل این استان کاهش نیابد. 
در ادامه این جلسه مقرر شد دستگاه‌های اجرایی نظرات و پیشنهادات و راه کارهای خود را در خصوص تنظیم بازار شکر خانوارها و اصناف و زنبورداران ارائه دهند تا تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار