نشست ستاد اربعین با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسؤولین استانی، ظهر امروز در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱ 05 May 2019

نشست ستاد اربعین با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسوولین استانی در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، ضمن اشاره به اهمیت بحث زیرساخت‌ها، اظهار کرد: یکی از مواردی که ما در بحث اربعین مورد اتخاذ قرار میگرفتیم بحث زیرساخت‌ها است چرا که مردم اعتقاد داشتند تنها 2الی 3ماه مانده به اربعین جهت تکمیل مسیرها وارد کار میشویم که ما نیز در همین راستا در سال گذشته اعتبارات را به طور کامل تامین کردیم تا در طول سال زیرساخت‌ها تکمیل شود اما بارش‌های خوزستان و پس از آن سیلاب اخیر، مانعی بر تکمیل مسیرهای اربعین شد.

وی افزود: انشالله در صورت مساعد بودن شرایط اقلیمی و جوی، ساخت این زیرساخت‌ها از سر گرفته شود چرا که تمام هزینه‌های آن پیشاپیش تامین و پرداخته شده است؛ همچنین با توجه به اینکه هوای استان رو به گرمی میرود و هر ساله بر دمای هوا افزوده می‌شود لذا باید در همین راستا امکانات بیشتری فراهم شده و مواکب مجهز شوند.

استاندار خوزستان گفت: بحث تامین زمین برای مواکب نیز باید در اسرع وقت و با برگزاری جلسه‌ای با حضور منابع طبیعی و دادگستری استان حل شود و شاهد توقف مجدد کار نباشیم؛ همچنین لغو روادید در سال جاری نیز مزایای بسیاری دارد که دلیلی بر افزایش و سنگین شدن تردد زوار در اربعین امسال خواهد بود و این مایه افتخار ما است لذا تمهیدات لازم در همین راستا باید اندیشیده شود و تامین نیازهای زوار در دستورکار ما قرار بگیرد.

وی افزود: تاکید میکنم که برنامه‌ها با جدیت شروع شود و تلاش و اهتمام تمام دستگاه‌های اجرایی در این امر مورد نیاز است چرا که اربعین هیمنه و اقتدار شیعه است و مصداق مراسم حج است لذا هرچه باشکوه‌تر باشد آنچه در ذهن کشورهای دیگر جاری شود متفاوت‌تر خواهد بود؛ انشاالله تمام تلاش‌ها در راستای راحت‌تر بودن زوار باشد و ما افتخار خدمتگذاری به زائرین اباعبدالله(ع) را داشته باشیم.

شرکت‌های غیرمجاز عراقی معضل سازمان حج و زیارت است

ناصر حویزاوی، مدیرکل حج و زیارت خوزستان، اظهار کرد: ما روزانه برای 3هزار نفر تقاضای ویزا داریم که تنها به 200نفر و آن هم از طریق دلال‌هایی که در برابر در کنسولگری ایستاده‌اند صورت میگیرد و این معضل ما شده است؛ یک سری شرکت‌های غیرمجاز عراقی در همین راستا در حال فعالیت‌اند، چه کسی مسوول برخورد با آنها است؟ اگر این موضوع حل نشود قطعا در اربعین امسال دچار مشکل خوهیم شد.

وی افزود: هزینه گرفتن ویزا تنها 15هزارتومان است اما این شرکت‌های غیر مجاز با گرفتن 10دلار معادل 150هزار تومان از مردم به این معضل دامن زده‌اند؛ رایزنی‌های ما با کنسولگری عراق بی‌فایده بود چرا که او خدمات‌رسانی به این شرکت‌های غیرمجاز را وظیفه خود میداند.

حویزاوی گفت: همچنین گرمای هوا و به تبع آن افزایش دما مسائلی هستند که در اربعین باید به آنها پرداخته شود چرا که استان خوزستان گرمسیر است و با توجه به کثرت جمعیت زوار باید به بهداشت محیط، غذا، جلوگیری از مسمومیت غذایی و افزایش دما توجه کرد.

وی افزود: زیرساخت‌های ویزای الکترونیک تامین شده است و در صورت عملی شدن این طرح معضل خوزستان در بخش شرکت‌های غیرمجاز عراقی رفع خوهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اعلام شد  تا با ارائه مستندات و همچنین آدرس این شرکت‌ها توسط مدیر کل حج و زیارت استان، با در جریان قرار دادن نیروهای امنیتی و انتظامی و تصویب دستگاه‌های مربوطه،در اسرع وقت با این شرکت‌ها برخورد و جمع‌آوری خواهند شد.

بهره‌برداری از 12گیت تا قبل از اربعین در مرز شلمچه

غلامعباس بهرامی‌نیا، مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری خوزستان، اظهار کرد: پروژه‌هایی را در دو مرز شلمچه و چذابه داریم که پروژه مرز شلمچه با ارزش 13/2میلیارد تومان در حال انجام است و 12گیت تا قبل از اربعین به بهره‌برداری خواهد رسید؛ همچنین تامین فضای سبز و تعمیرات جزئی فنی را نیز خواهیم داشت.

وی افزود: در مرز چذابه، قرارگاهی با ارزش 4/9میلیارد تومان در دست احداث بود که به علت سیل اخیر و مسدود شدن مسیرهای منتهی به آن جابه‌جایی مصالح با مشکل مواجه شد که به محض مشخص شدن وضعیت جاده‌ها، این پروژه‌ها عملی و به اتمام خواهد رسید.

بهرامی‌نیا، گفت:همچنین پروژه‌های لکه‌گیری، تکمیل علائم و خط‌کشی در صورت تامین اعتبارات در اسرع‌وقت انجام خواهد شد.

 

منبع: فارس

برچسب ها: ستاد اربعین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار