کلاه‌برداری پیمانکار تأمین نیروی شهرداری کرج خبری است که به‌تازگی منتشرشده و واکنش‌های زیادی در پی داشته است.
کد خبر: ۷۴۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 05 May 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ طی روزهای اخیر خبرِ «کشف فساد مالی در شهرداری کرج» فضای مجازی را پُر کرده، خبری که واکنش بسیاری از کاربران را به همراه داشته است. در خبر به هوشیاری دستگاه‌های نظارتی و اجرایی شهرداری کرج اشاره‌ شده که توانسته‌اند پشت پرده کلاه‌برداری یکی از پیمانکاران را افشا کنند.

یک منبع آگاه گفته پیش از اینکه دستگاه‌های نظارتی به موضوع ورود کنند، این موضوع توسط حوزه معاونت مالی و اقتصادی شهرداری کرج کشف شد. این شرکت تأمین‌کننده پرسنل خدماتی و بخش فضای سبز بوده و طی شش سال اخیر با شهرداری کرج قرارداد داشته است.

گفتنی است؛ صورت وضعیت و لیست حقوق و دستمزد در جای دیگری یعنی خارج از مجموعه شهرداری تهیه و برابر مفاد قرارداد و شرایط مناقصه برای دستگاه ناظر یعنی اداره کل پشتیبانی ارسال می‌شده که پس از تائید دستگاه ناظر، حوزه برنامه‌ریزی تأمین اعتبار کرده و بعد از ثبت سند در امور مالی، وجه به شرکت پرداخت شده است.

طبق اظهارنظر این منبع آگاه حوزه اداری باید در خصوص ریز مسائل مانند حق مسکن، حق اولاد و موارد مشمول وزارت کار ورود کرده و موارد را مورد بررسی قرار می‌داده است.

اما برمی‌گردیم به موضوع افشای این کلاه‌برداری، شهرداری کرج فروردین‌ماه امسال متوجه می‌شود پیمانکار با دو روش در حال کلاه‌برداری است، سند فروردین‌ماه اصلاح می‌شود، اسناد ماه‌های انتهای سال گذشته مورد بررسی قرار می‌گیرد و کاشف به عمل می‌آید که پیمانکار مذکور بالغ‌ بر یک میلیارد تومان در ماه اضافه دریافت کرده است.

در حالی این کلاه‌برداری به وقوع پیوسته که اسنادی از این‌ دست توسط بازرسان و حسابرسان منتخب شورا و بازرسی استانداری مورد بررسی قرار می‌گیرد که متأسفانه آن‌ها نیز متوجه سوءنیت پیمانکار نشده و شرکت موردنظر همه مجموعه را دور زده است.

اما شهردار کرج در صد و چهلمین جلسه علنی شورای شهر کرج با اشاره به فساد مالی یکی از پیمانکاران شهرداری کرج، اظهار کرد: این اتفاق با هوشیاری شهرداری کشف شد.

علی‌اصغر کمالی زاده بابیان این‌که هیچ حق‌وحقوقی از پرسنل ضایع نشده است، گفت: حق شهرداری از طریق مراجع قضائی و نظارتی در حال پیگیری و بازگشت است.

وی یادآور شد: یکی از دلایل این اتفاقات ناظر بودن پشتیبانی بر این نوع قراردادها است چراکه این حوزه در این زمینه تخصصی ندارد.

شهردار کرج گفت: امیدوارم با مساعدت اعضای شورای شهر سازوکار تأمین نیروی انسانی به منابع انسانی شهرداری کرج واگذار شود.

چشم‌ها به تصمیم مدیریت ارشد شهرداری کرج دوخته‌شده؛ بسیاری بر این باور هستند که ابطال قرارداد این شرکت تأمین‌کننده نیرو باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و حقوق شهرداری به‌عنوان یک‌نهاد خدمات رسان باز پس گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار