رییس سازمان سیما، منظر شهرداری یزد خبر داد؛
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز یزد، با بیان این آفات فصل بهار علاوه بر خسارت به فضای سبز و خشکیدگی درختان، ناقل بیماری های ویروسی نیز هستند، گفت: طرح سمپاشی بهاره درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد در یزد در حال انجام است .
کد خبر: ۷۴۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ 06 May 2019

«محمد صفدرپور» با اشاره به اجرای طرح سمپاشی و محلول پاشی بهاره درختان در یزد، اظهار کرد: عملیات سمپاشی درختان سطح شهر با هدف دفع آفات و مبارزه با بیماری های گیاهی در فضای سبز پارکها و معابر اصلی شهر آغاز شد.

وی با بیان این که اعتباری بالغ بر 230 میلیون ریال برای اجرای این طرح اعتبار اختصاص داده شده است،‌ افزود: با توجه به لزوم سمپاشی درختان در فصل بهار، سمپاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد بصورت شبانه توسط اکیپ فضای سبز در پارک ها و معابر اصلی سطح شهر در حال انجام است .

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز یزد با بیان این که آفات مهم این فصل شته ها، پسیل زیتون و برگ خوار ها هستند، گفت: این آفات علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، تغییر شکل اندام ها، اختلال در امور فتوسنتز، خسارت به فضای سبز و خشکیدگی درختان، همچنین ناقل بیماریهای ویروسی نیز هستند .

وی با اشاره به این که عملیات سمپاشی و محلول پاشی با حجم 500 لیتر سم و 300 لیتر کود مایع در حال انجام است، خاطرنشان کرد: تاکنون سمپاشی درختان بلوار فردوسی، مدرس، خیابان 45 متری دانشگاه و پارک بزرگ آزادشهر انجام شده و بلوار فرودگاه، نوار سبز شهرک رزمندگان، بلوار استقلال، میدان حج و دیگر مناطق نیز در حال انجام است .

صفدرپور در پایان از شهروندان درخواست کرد جهت جلوگیری از مسمومیت های احتمالی، مراقبت های لازم را اتخاذ کرده و در انجام هر چه بهتر عملیات سمپاشی، همکاری های لازم را با عوامل فضای سبز داشته باشند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار