اکبری بیان کرد: آمار صدمات رانندگی در جاده‌های استان فارس بسیار بالاست که یکی از دلایل آن مشخص نبودن متولی یا تعدد مسئولیت در بعضی جاده‌ها از جمله کمربندی شیراز است که باید با همکاری همه جانبه این مشکلات برطرف تا شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم.
کد خبر: ۷۴۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 06 May 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم: «جشنواره فرهنگ ترافیک از نگاه» من با همکاری دادگاه عمومی زرقان، آموزش و پرورش، فرمانده و کارکنان پلیس راه شیراز‌-پاسارگاد و راهنمایی و رانندگی زرقان به همراه مسئولان سایر دستگاه‌های متولی برگزار شد.

پس از ارسال آثار با موضوع نقاشی، طراحی پوستر، کاریکاتور، ماکت‌سازی، مقاله، داستان، شعر، فیلم کوتاه، نمایش، خاطره‌نویسی، کتاب آموزشی، وبلاگ، نشریه الکترونیکی، بازی رایانه‌ای و عکس برگزار به دبیرخانه جشنواره، از بین 700 اثر رسیده به دبیرخانه 50 اثر دانش آموزی و15 اثر در بخش دیگر برگزیده شدند.

در مراسم پایانی این جشنواره که اسماعیل اکبری مدیرپیشگیری ازجرم، زارع‌پورسرپرست اداره مدیریت اجتماعی ومشارکت‌های مردمی ومدنی و کامران حکمت سرپرست اداره پیشگیری‌های فرهنگی واجتماعی دادگستری استان فارس نیز حضور داشتند، امام جمعه زرقان با قدردانی از مسئولان برگزاری این جشنواره از ملاک‌های توسعه یافتگی در جامعه را رعایت مقررات راهنمایی دانست و اظهار داشت: این مهم در حال حاضر تبدیل به یک فرهنگ عمومی شده و مردم پیرو قوانین و مراقب خود و دیگرانند.

 

حجت‌الاسلام محمدهادی ربانی شیرازی با بیان اینکه نقض مقررات راهنمایی و رانندگی در اذهان عمومی مشخص و بسیار زننده است، افزود: اگر مقررات راهنمایی و رانندگی زیرپاگذاشته شد افراد با کردار و به دست خود سبب هلاکت می‌شوند.

وی بیان کرد: مسئله آموزش کودکان و دانش آموزان و تاثیر اینها بر والدین و دیگران بسیار مهم و ضروری است و باید بیش از پیش در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

مدیر اداره پیشگیری دادگستری کل استان فارس نیز در ابتدای سخنرانی خود با قدردانی از برگزار کنندگان و با تبریک هفته گرامیداشت معلم اظهار داشت:داشتن معلمان خوب سبب ایجاد جامعه خوب می‌شود، سرمایه‌گذاری در بحث آموزش و پرورش و توجه به آن و تعامل دادگستری با ادارات دیگر نقش موثر آموزش و یادگیری نسبت به موضوعات مختلف است.

اسماعیل اکبری با بیان اینکه عملکردمطلوب و تعامل اداره آموزش و پرورش زرقان با دادگستری برای تمام استان یک الگوست، افزود: جای شهرداری در چنین همایش‌هایی باتوجه به نقش خطیر مدیریت شهر از طرف شهرداری و شورای شهر خالی است.

وی بیان کرد: تعداد آثار دریافتی نشان از گستردگی و بزرگی کار انجام شده را دارد، برنامه‌ای که با مدیریت بسیارخوب باهزینه‌های کم و حداقلی اما ایجاد محتواهای عالی و ارزشمند با حضور اساتید و فرهنگیان برگزار شده است.

مدیر اداره پیشگیری دادگستری کل استان فارس تصریح کرد: باید محتوا و مطالب موجود در این همایش که در سطح خوبی است در اختیار ائمه جمعه، مدیران استانی و شهری و تمام روسای دادگستری استان و تمام نهادها قرار گیرند تا نگاه‌ها نسبت به موضوع ترافیک تغییر کند.

این قاضی دادگستری با بیان اینکه این همایش‌ها تلنگری به مردم و مسئولین است، خاطرنشان کرد: لزوم تجدید نظر و اثرپذیری مسئولان از آمار موجود و عملکرد گذشته و برنامه‌ریزی و بهبود و مدیریت وضع حال و آینده ضروری است.

اکبری بیان کرد: آمار صدمات رانندگی در جاده‌های استان فارس بسیار بالاست که یکی از دلایل آن مشخص نبودن متولی یا تعدد مسئولیت در بعضی جاده‌ها از جمله کمربندی شیراز است که باید با همکاری همه جانبه این مشکلات برطرف تا شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم.

وی افزود: آمار مطلوب ترافیک و حوادث رانندگی در زرقان نتیجه هماهنگی و تعامل خوب مسئولین زرقان است و اینگونه همایش‌ها و فعالیت‌ها باید در مدارس و مدارس دیگر گسترش یابد.

کسب مقام نخست پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان فارس توسط دادگاه عمومی زرقان

بخشدار زرقان نیز در این مراسم با اشاره به کسب مقام برتر دادگاه عمومی زرقان در زمینه پیشگیری و اول محاکم بخش استان در سال 97 برای دومین سال متوالی، اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی مسئله‌ای است که تمام اقشار درگیر آن هستند و با رشد تکنولوژی به گونه‌های مختلفی بروز کرده‌اند که از طریق بررسی علل و ریشه‌یابی می توان مدیریت و کنترل کرد.

ابراهیم رحیمی با بیان اینکه دغدغه تمام مسئولان در جهت کاهش و مدیریت ترافیک با استفاده از ساماندهی و مدیریت شهری بوده و است، تصریح کرد:کاهش ترافیک و فرهنگ و مدیریت ترافیک وظیفه تمام ارگانها با توجه به مسئولیتشان می باشد که در این راه کمک مردم را می طلبد.

وی با بیان اینکه ترافیک و صدمات ناشی از حوادث رانندگی سخت و زیان‌بار است، افزود: نقش خانواده و مدارس در فرهنگ ترافیک و در جهت آموزش بسیار مهم و حساس است.

بخشدار زرقان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شورای ترافیک بخش با تعامل و هماهنگی خوبی در حال انجام فعالیت است، افزود:در حال پیگیری نصب دوربین پایش تصویری در سطح خیابان‌های بخش هستیم که این نیز، نقش بسیار مهمی در کنترل ترافیک و مدیریت شهری دارد.

رحیمی با بیان اینکه نقش خانواده‌ها و دانش آموزان نقشی مهم در موضوع ترافیک و آموزش آن است، گفت: باید زرقان باید باید به عنوان شهر ایمن در بحث ترافیک و حوادث رانندگی نامگذاری شود.

سرهنگ همایون‌پور معاون عملیات پلیس راهور استان فارس نیز خاطرنشان کرد: برگزاری این گونه همایش‌ها نشان از توجه مسئولین به فرهنگ ترافیک است که جای بسی قدردانی از مسئولان برگزاری دارد.

وی افزود: ترافیک بزرگترین پدیده س اجتماعی است که جز لاینفک زندگی بشری است که تمام جامعه از ابتدا تا انتها با آن درگیرند که در این موضوع باید هر فرد نسبت به وظایفش اگاه باشد

معاون عملیات پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه در بحث ترافیک و حوادث رانندگی فرهنگ سازی و آموزش داده وفرهنگ افرینی بسیار موثر است، افزود: امروزه ترافیک و حوادث رانندگی بوجود آوردنده های هزینه های هنگفت و به تبعه ی آن باعث بروز آسیب‌های اجتماعی گوناگون است‌.

همایون‌پور گفت: تامین امنیت پایدار در بحث ترافیک و حوادث رانندگی تنها وظیفه مجموعه پلیس نیست و همکاری تمام نهادها و مردم را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو است که نشات گرفته از خواب آلودگی؛ کار با تلفن همراه هنگام رانندگی است بیان کرد: قبل و به هنگام سفر افراد باید از هرلحاظ خود و دیگران و سفر خود و حواشی آن را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند حتی مسائلی مانند تغذیه در سفر و هنگام سرو آن و اطلاع از وضعیت جوی‌سرعت زیاد و تندرانی که مادرتخلفات رانندگی است و باعث ایجاد مسائل گوناگون در تصادف می شود خودداری کنند.

 در این مراسم که با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی همراه بود از آثار برگزیده قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار