در حالی که این روزها ایجاد آرامش بصری و ساماندهی فضاهای تبلیغاتی از سوی اعضای شورای شهر کرج به عنوان یک مطالبه جدی مطرح است رییس اتحادیه نشریات و مطبوعات کرج پرده از طرحی برداشته که کاملا با این رویکرد منافات دارد.
کد خبر: ۷۴۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ 07 May 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ فضای از هم گسیخته و بی نظم تابلوهای تبلیغاتی در کرج چندی است صدای برخی اعضای شورای شهر کرج را درآورده و در ماه های گذشته در چندین نوبت شاهد اعتراض وگلایه شورایی ها به حجم زیاد تبلیغات محیطی وتعدد بیلبوردهای کوچک وبزرگ در سطح شهر و ابهامات مختلف در خصوص بهره برداران آنها بوده ایم.

این اعتراض نمایندگان مردم در پارلمان شهری در نهایت منجر به جمع آوری برخی از تابلوهای تبلیغاتی در نقاط مختلف شهر شد با این حال رییس اتحادیه نشریات و مطبوعات کرج از اجرای طرحی خبرداده که در صورت اجرایی شدن حجم وسیعی از آگهی ها این بار ودر فضای پیرامونی کیوسک های مطبوعاتی ایجاد خواهد شد و فضای بصری شهر کرج را از شرایط کنونی بغرنج تر و آزاردهنده تر خواهد کرد.

محمد فیروزی در این ارتباط گفت: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج با همکاری یک شرکت و در قالب طرحی جدید در نظر دارد کیوسک های مطبوعاتی سطح شهر را جمع آوری و کیوسک هایی جدید را جایگزین آنها کند.

وی افزود: در قالب این طرح قرار است کیوسک هایی با ابعاد و فرمی متفاوت با قابلیت اکران تبلیغات در محیط بیرونی آن جایگزین کیوسک های فعلی شود که در این خصوص با آن مخالفت کرده ایم.

رییس اتحادیه نشریات و مطبوعات کرج ادامه داد: این مخالفت اتحادیه گویا به مذاق دوستان خوش نیامده و اعلام کرده اند کیوسک ها جمع آوری خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعدادی ازاین کیوسک ها را جانبازان اداره می کنند، گفت: این طرحی که شهرداری ارائه داده است عواقب خوبی نخواهد داشت و باعث کسادی در کسب وکار صاحبان کیوسک های مطبوعاتی در شرایط فعلی اقتصادی خواهد شد.

محمد فیروزی در بخشی دیگر از صحبت های خود در خصوص وضعیت فروش نشریات در کیوسک های مطبوعاتی اظهار کرد: اتحادیه در خصوص عدم فروش نشریات و روزنامه ها به کیوسک های مطبوعاتی اخطارهای لازم را می دهد چراکه صدور مجوز از سوی این اتحادیه رقم می خورد از این رو نظارت اتحادیه بر کیوسک های سطح شهر به طور جد و مستمر صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده اتحادیه با روزنامه های محلی و نشریات استانی، عدم ارائه نشریه به کیوسک های مطبوعاتی است، گفت: گاها دیده شده که برخی از نشریات و روزنامه های محلی با تیراژ اندک فقط به آگهی دهندگان توزیع می شود که این امر خلاف مقررات مطبوعاتی است.

رئیس اتحادیه نشریات و مطبوعات کرج با اشاره به اینکه شهرداری کرج فضاهای اندکی برای جانمایی کیوسک های مطبوعاتی در اختیار ما قرار می‌دهد، گفت: گاها ماموران شهرداری رفتارنامناسبی با کیوسک های مطبوعاتی دارند و اقدام به جمع آوری روزنامه ها از جلوی کیوسک ها می کنند.

فیروزی با اعلام اینکه ۴۲۰ کیوسک مطبوعاتی در کرج فعالیت می کنند، گفت: مناطق فردیس، کمالشهر، محدوده آسارا و محمدشهر نیز زیر نظر اتحادیه هستند و هیچ کیوسک مطبوعاتی غیرمجازی در این مناطق فعالیت نمی کند.

فیروزی ادامه داد: متاسفانه شورای شهر از اتحادیه دعوتی برای حضور در جلسات شورا نداشته است تا ما نیزمشکلات خود را مطرح کنیم چراکه هر زمانی انتخابات و یا تبلیغاتی ازسوی مسئولی در سطح شهر صورت می گیرد به سراغ ما می آیند و اتحادیه و صنف مطبوعات پله ترقی مسئولین شده است.

فیروزی در پایان با بیان اینکه کیوسکهای مطبوعاتی با جواز اتحادیه فعالیت می کنند اما زیر نظر سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج هستند، گفت: از اینکه چه زمانی قرار است کیوسک ها تعویض شوند بی اطلاعیم اما قطعا رویکرد این سازمان برای بهره برداری تبلیغاتی از کیوسک ها با مطالبه اعضای شورای شهر و شهروندان برای ساماندهی فضای بصری شهر منافات دارد.

برچسب ها: مطبوعات ، تبلیغات ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار