رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: اجرای طرح رمز های یک بار مصرف «OTP» کارت های بانکی ضریب امنیت را برای کاربران دو چندان می کند. 
کد خبر: ۷۴۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ 08 May 2019

سرهنگ محمد اقبالی افزود : امنیت کارت های بانکی یکی از دغدغه های مهم برای مسئولان ذیربط به منظور پیشگیری ازجرائم بود که به همین منظور تصمیم به اجرای طرح رمز کارت یک بار مصرف به عنوان راهکاری مناسب ارائه شد. 
وی اضافه کرد: از این پس صاحبان کارت های بانکی با نصب برنامه از بانک مربوطه در تلفن همراه می توانند برای هربار عملیات بانکی یک رمز با فرصت یک دقیقه ای دریافت و اقدام به عملیات بانکی کنند. 
اقبالی گفت: با این روش امکان پیشگیری از جرائم درگاه های جعلی، کلاهبرداری، سوء استفاده از حساب های بانکی، کلاهبرداری و سایر جرائم وجود دارد. 
وی با اشاره به رشد و توسعه فناوری در جوامع امروزی، گفت: برخی افراد به دلیل ناآگاهی از برخی جرائم اینترنتی رمزکارت بانکی خود را دراختیار دیگران قرار می دهند که این موضوع باعث سوءاستفاده های متعدد می شود. 
وی افزود: درچنین شرایطی که فراوانی جرائم برداشت غیرمجاز رو به افزایش است، هوشیاری مردم بیش ازپیش ضروری است. 
رئیس پلیس فتا استان البرز افزود: مردم از سپردن کارت های بانکی به افراد غیر برای خرید و تراکنش درفضای مجازی خودداری کنند چرا که کارت عابر بانک و رمز یک حریم خصوصی محسوب می شود. 
وی گفت: با توجه به اینکه کلاهبرداری اینترنتی با روشهای مختلفی مانند برداشت غیرمجاز حساب های بانکی افزایش یافته اجرای این طرح می تواند درکاهش جرائم موثر باشد. 
اقبالی افزود: به همین منظور مقررشده از خرداد ماه سال جاری رمز دوم کارت های بانکی حذف و رمز یکبارمصرف جایگزین شود. 
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از سو استفاده های کارت های بانکی فیشینگ است که درصورت اجرای این طرح درصد قابل ملاحظه ای ازاین جرم کاهش می یابد. 
اقبالی بیان داشت: درحال حاضر برای خریدهای اینترنتی و انتقال وجه رمز دوم ثابت وجوددارد که برای یک تراکنش باید آیتم های اصالت کارت نیز وارد شود که این مهم سبب سواستفاده احتمالی برای سارقان و کلاهبرداران می شود. 
رئیس پلیس فتا البرز افزود: برای استفاده از رمز های یک بارمصرف بانک ها روی اپلیکیشن موبایل ویژه خود، حساب کاربری و مشخصات کاربر را فعال کرده و درزمان خرید اینترنتی یا انتقال وجه آنلاین رمز یک بار مصرف ارائه می شود که فقط برای یک بار استفاده اعتبار خواهد داشت. 
وی گفت: بانک های با تدابیرانجام شده اپلیکیشن‌های خو درا با برای اجرای رمز یک بار مصرف با استفاده از الگوریتم پیچیده‌ای تولید می‌کنند که دسترسی به آن برای هکرها بسیار پیچیده یا حتی غیرممکن شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار