مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز از شرکت هنرمندان البرزی در ۲۵ نمایشگاه خارجی و صادرات صنایع دستی به آسیا، اروپا و آفریقا خبر داد.
کد خبر: ۷۴۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 09 May 2019

فخرالدین صابری در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز که با حضور معاون امور اقتصادی وزارت کشور همراه بود، اظهار کرد: مطالعات طرح گردشگری استان البرز به پایان رسیده است، در این طرح ۲۶ بسته سرمایه‌گذاری گردشگری و یازده بسته سرمایه‌گذاری بوم گردی و طبیعت‌گردی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان البرز ۵۲ واحد اقامتی وجود دارد، گفت: به دنبال توسعه صنعت گردشگری استان هستیم.

اشتغال ۳۰۰ نفر در حوزه گردشگری البرز

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز بابیان اینکه سهم اشتغال این اداره کل طی سال گذشته هزار و ۵۰۰ نفر بوده است، گفت: تاکنون با اجرای سه طرح گردشگری برای بیش از ۳۰۰ نفر اشتغال ایجادشده است، اعتباری که برای این سه طرح تسهیلات ۶۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است.

صابری با اشاره به اینکه در نخستین طرح گردشگری استان که یک هتل پنج ستاره است برای حدود ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود، گفت: به‌یقین با بهره‌برداری از این هتل که تاکنون پیشرفت ۷۰ درصدی داشته اقدامات مؤثری در حوزه گردشگری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر ظرفیت‌های ایجادشده در حوزه گردشگری استان، گفت: یک مجتمع پذیرایی و یک سفره‌خانه سنتی به ترتیب با ۱۰۰ و ۲۰ نفر اشتغال‌زایی از دیگر طرح‌ها است که به جد پیگیری می‌شود.

صادرات صنایع دستی به اروپا و آفریقا

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اینکه ۱۰۰ طرح پیش‌بینی‌شده گردشگری وجود دارد که آماده ارائه به سرمایه‌گذاران این حوزه است، افزود: از محل تبصره ۱۸، تفاهم‌نامه‌ای با بانک گردشگری در حال انعقاد است تا در قالب آن تسهیلات چهاردرصدی ارائه شود.

صابری در بخش دیگری به شرکت هنرمندان البرزی در ۲۵ نمایشگاه ازجمله در کره جنوبی و مسکو اشاره کرد و گفت: صنایع‌دستی این استان به کشورهایی ازجمله ترکیه، ایتالیا، هلند، فرانسه، لبنان و یا کنیا ارسال‌شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار