کد خبر: ۷۴۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 11 May 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه ها در حال حاضر برای 4 آزادراه تهران-ساوه، قزوین-زنجان، تهران-قزوین و تهران-قم راه‌اندازی شده است و رانندگان بدون توقف می‌توانند به صورت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها را پرداخت کنند.

پس از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی اخذ عوارض آزادراهی دیگر همانند گذشته پرداخت عوارض آزادراهی زمان‌بر نخواهد بود. اگر در طول تعطیلات نوروز 98 از یکی از 4 آزادراه تهران-ساوه، قزوین-زنجان، تهران-قزوین و تهران-قم گذر کرده باشید، قطعا از خالی بودن ایستگاه‌های پرداخت عوارض شگفت‌زده شده‌اید. در واقع این 4 آزادراه از این پس به صورت الکترونیکی از وسایل نقلیه عوارض دریافت می‌کنند که مقرر شد تا تیرماه سال جاری نیز 13 آزادراه دیگر به سامانه الکترونیکی متصل شوند.

در حال حاضر به دلیل اتصال 4 آزادراه تهران-ساوه، قزوین–-زنجان، تهران-قزوین و تهران-قم به سامانه الکترونیکی اخذ عوارض آزادراهی، رانندگان برای عبور از آن‌ها نیاز به توقف ندارند. در همین رابطه سید حسین میرشفیع، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل اعلام کرد مقرر شده بود آزادراه‌های تهران-پردیس و قزوین-رشت نیز در نوروز 98 به سامانه پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه ها متصل شوند، اما عملیاتی شدن این آزادراه‌ها به تعویق افتاد. بر اساس برآورد‌های انجام شده مقرر شد تا تیرماه سال 98 حدود 13 آزادراه دیگر نیز از پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه ها برخوردار شوند که این موضوع باعث جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی پرداخت عوارض خواهد شد.

طبق جریمه‌ای که برای پرداخت نکردن عوارض الکترونیکی آزادراه ها در نظر گرفته شد، هر راننده‌ای که تا 72 ساعت پس از عبور از آزادراه‌ها مبلغ عوارض تعیین شده را پرداخت نکند، به عنوان فرار از پرداخت عوارض محسوب می‌شود و می‌بایست جریمه آن را بپردازد. برای فرار از پرداخت عوارض جریمه‌ای به مبلغ 30 هزار تومان برای آن فرد در نظر گرفته می‌شود، اما معاون فنی آزادراه‌ها در این خصوص عنوان کرد ممکن است اطلاع رسانی مناسب در این خصوص انجام نشده باشد و به همین دلیل آن دسته از افرادی که قادر به پرداخت عوارض خود به صورت الکترونیکی در این چهار آزادراه نبودند، تا 24 فروردین‌ماه فرصت داشتند عوارض خود را از طریق اپلیکیشن‌ها و یا سایت پرداخت الکترونیکی عوارض پرداخت کنند. گفتنی است طی توافق‌های انجام شده مهلت پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه ها حتی تا پایان ساعت 24 روز دهم اردیبهشت 98 نیز تمدید شده بود تا افرادی که از آزادراه‌ها عبور غیرمجاز انجام داد‌ه‌اند، بتوانند بدون جریمه‌ای، مبلغ عوارضی خود را پرداخت کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Seychelles
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
در خبرهای قبلی که گفتن جرمیه دیگه وجود نداره و فقط دیرکرد عوارض میگیرن . آخرش معلوم نشد کی چی میگه.این طرح ها در ایران آخرش با این رویه محکوم به شکسته چون بدون کارشناسی واقعی و فنی اجرا شده.واقعیات جامعه و زندگی مردم در نظر گرفته نشده.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار