مدیرکل امور مالیاتی استان البرز گفت: بیش از ۹۰ درصد درآمدهای استان از طریق سیستم مالیاتی تأمین می‌شود، در این میان بخش مهمی از درآمدهای شهرداری‌ها و دهیاری توسط این سیستم وصول و به آن‌ها پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۷۴۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ 12 May 2019

سید مجتبی تقوی به اجرای طرح جامع مالیاتی در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح از اواسط سال گذشته آغازشده و سه هدف تحقق عدالت مالیاتی، رضایت مردم و در آخر تأمین درآمدهای مالیاتی را دنبال می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز بابیان اینکه عدالت مالیاتی منوط به دریافت اطلاعات است، افزود: در طرح جامع مالیاتی اطلاعات مختلفی را از ادارات و سازمان‌ها ازجمله بانک‌ها، گمرک، صنایع، اتحادیه‌ها و غیره دریافت می‌کنیم.

تقوی اضافه کرد: با اجرای عدالت مالیاتی و در ادامه جلب رضایت مردم سومین مقوله تأمین درآمدهای مالیاتی است که در این خصوص با توجه به شرایط اقتصادی کشور و بعد از تحریم اختیاراتی به مدیران کل در استان‌ها واگذار شد تا در خصوص مواردی ازجمله تقسیط و بخشودگی جرایم اقدام کنند، در استان البرز طی سال گذشته بیش از ده‌ها میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی بخشودگی و تقسیط بلندمدت اعمال شد.

وی در خصوص پرونده‌های ماده ۱۱۰ نیز گفت: ماده ۱۱۰ می‌گوید مالیات درآمد واحد تولیدی باید در استان محل استقرار پرداخت شود اما بخشی از پرونده‌های ماده ۱۱۰ استان البرز در شهر تهران پرداخت می‌شود درحالی‌که محل کار و مراودات بخشی از این شرکت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پیام است.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی استان البرز بسیاری از مشکلات این واحدهای تولیدی ازجمله مشکلات زیست‌محیطی، ترافیک و غیره به استان البرز تحمیل می‌شود درحالی‌که پرونده‌های مالیاتی ۱۱۰ آن‌ها به تهران مربوط می‌شود، اگر این پرونده‌ها که حدود ۴۰۰ مورد است در اختیار ما قرار گیرد درآمدهایمان افزایش می‌یابد و به‌تبع آن می‌توانیم کمک بیشتری به واحدهای تولیدی فعال در استان داشته باشیم.

تقوی در خصوص کلیات لایحه مالیات ارزش‌افزوده که دو سه روز پیش در مجلس تصویب شد و البته ایراداتی دارد، گفت: اکنون این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی مربوطه برگشت داده‌شده، خوشبختانه ایرادات اساسی آن مربوط به واحدهای تولیدی است که برطرف شده و امیدواریم هرچه زودتر نهایی شود.

برچسب ها: مالیات ، پرداخت ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار