فرماندار فردیس با اشاره به اینکه انتزاع فردیس از کرج ازلحاظ تقسیمات سیاسی انجام‌شده است، گفت: انتزاع کامل فردیس از کرج پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۷۴۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 14 May 2019

ابوالفضل اینانلو در حاشیه بازدید استاندار البرز از شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا، اظهار کرد: این مجموعه گروهی خاص در کشور است، حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و بازدید رؤسای جمهور از این مجموعه نشان از میزان اهمیت آن برای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷ هزار نفر در این مجموعه مشغول کار هستند، گفت: حدود هفت هزار نفر از کارکنان این مجموعه البرزی هستند.

فرماندار فردیس با اشاره به دستور استاندار که مدیران کل را مجاب می‌کند در حوزه مالی و مسائل اقتصادی از صنعت حمایت کنند، گفت: در صورت تحقق این مهم به ایجاد اشتغال کمک فراوانی شده است.

اینانلو در بخش دیگری با تأکید بر اینکه مپنا از کارخانه‌های بزرگ در خاورمیانه است و تولیدات خاص و ویژه‌ای دارد، گفت: یکی از اهداف ما در استان حمایت از بخش صنعت و تسهیل امور فعالان این عرصه است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شهرک‌های صنعتی را در شهرستان فردیس پیگیری می‌کنیم، گفت: به‌ تبع با شروع کار این مجموعه‌ها رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال ایجاد می‌شود.

فرماندار فردیس در بخش دیگری گفت: انتزاع فردیس از کرج ازلحاظ تقسیمات سیاسی انجام‌شده است، اما انتزاعی که ما مدنظر داریم جداسازی کامل شهرداری فردیس از کرج است که اقدامات کارشناسی آن انجام‌شده و نگرانی در خصوص مشخص بدون محدوده شهری نداریم.

اینانلو به پرداختی‌ها از محل مالیات بر ارزش‌افزوده اشاره کرد و گفت: ارزش‌افزوده‌ای که واریز می‌شود بر اساس جمعیت شهرستان فردیس است و برای شهرداری‌های فردیس، مشکین‌دشت و دهیاری‌های فرخ‌آباد و زیبادشت واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مرکز، منطقه یک و دو دایر است، گفت: باید در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزاتی ازجمله آتش‌نشانی انتزاع صورت گیرد.

فرماندار فردیس در ادامه در خصوص میزان آلایندگی محیط زیستی صنایع بزرگ فعال در فردیس، گفت: مجموعه مپنا طبق استعلامات محیط‌زیست هیچ آلایندگی ندارد.

اینانلو در خصوص آلایندگی نیروگاه منتظر قائم، گفت: این نیروگاه پیش‌ از این برای فردیس آلودگی ایجاد می‌کرد زیرا از سوخت مازوت استفاده می‌کرد که در حال حاضر استفاده از سوخت مازوت ممنوع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار