عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نوسانات ارزی، سرمایه‌گذاران را نگران کاهش ارزش سرمایه‌شان می‌کند، بنابراین باید با روشی آنان را بیمه کنیم.
کد خبر: ۷۴۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 16 May 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ محمود بهمنی با اشاره به بازار متشکل ارزی اظهار کرد: چنین راهکارهایی زمانی می‌تواند مؤثر باشد که بتوانیم قیمت ارز را کنترل کنیم و این کنترل به‌گونه‌ای است تا برای کسانی‌ که سرمایه‌گذاری می‌کنند مابه‌التفاوت ارزی بپردازیم یا راهکاری ارائه دهیم که سرمایه‌گذار اطمینان پیدا کند ارزش پولش کاهش پیدا نمی‌کند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم تقاضای ارزی ندارند و فقط به‌خاطر حفظ  ارزش دارایی‌هایشان به سمت خرید ارز می‌روند، تصریح کرد: معتقد به جبر و فشار برای کنترل بازار ارز نیستم، این رفتارها نیاز بازار عرضه و تقاضاست، باید بازار ارز را طوری تنظیم کنیم که این عرضه و تقاضا مدیریت شود تا به تعدیل قیمت‌ها بینجامد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری خوب در کشور صورت گیرد و تورم نداشته باشیم باید ثبات اقتصادی ایجاد کرده و تلورانس پول را کم کنیم یا ثابت نگه‌ داریم.

بهمنی تأکید کرد: وقتی پول ملی متغیر است و قیمت ارزهای خارجی بالا می‌رود این وضعیت سرمایه‌گذاران را نگران کاهش ارزش سرمایه‌شان می‌کند، بنابر این باید با روشی آنان را بیمه کنیم که تا مطمئن شوند بعد از یکسال حتماً سود می‌برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار