مدیر مخابرات منطقه البرز در نشستی خبری ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، اظهار کرد: استان البرز در بخش‌های «سوئیچ» و «ای.دی. اس. ال» به ترتیب ۶۰ و ۳۷ هزار پورت توسعه را تجربه کرده است.
کد خبر: ۷۴۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 16 May 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حمید همت زاده در خصوص توسعه شبکه فیبر نوری در استان البرز، گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر سیم‌کشی در سطح استان انجام‌شده و ۱۵۰ هزار پورت آماده واگذاری در مواردی ازجمله «اف. تی. تی. اچ» و «سیپ فون» است.

وی با تأکید بر اینکه محدودیتی در حوزه فیبر نوری نداریم، گفت: در حال حاضر در محور کرج - چالوس محدوده کندوان نیز از فیبر نوری و اینترنت بهره‌مند هستند.

همت زاده با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۷ هزار و ۴۴۳ مورد تلفن ثابت و ۳۳ هزار پورت «ای.دی. اس. ال» دایر شده است، در خصوص تعداد مشترکین باند پهن که مشتمل بر مشترکین تجاری ازجمله بانک‌ها و یا سازمان‌های اداری هستند، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۳۳ مشترک تجاری فعال در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بخش قابل‌توجهی از روستاهای استان تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند، گفت: یکی از دلایل افزایش فیبر نوری در استان ارائه خدمات به اپراتورهای همراهی است که همه زیرساخت‌ها را ارائه می‌کنند.

مدیر مخابرات منطقه البرز در بخش دیگری بابیان اینکه در سطح استان ۳۰ مرکز مخابراتی پرظرفیت داریم، افزود: ۱۴۳مورد نیز تعداد مراکز مخابراتی کم‌ظرفیت استان است.

همت زاده با اشاره به اجرای کمپین «رنگین نت» در استان، گفت: پایین بودن نرخ و هزینه‌ها نسبت به سایر رقبا از مزایای این طرح است، به همین دلیل با استقبال خوب مردم مواجه شده و نرخ‌های آن نیز تحت نظارت وزارت ارتباطات تعیین‌شده است.

وی در خصوص خدمات دولت الکترونیک، گفت: طبق تکلیف دولت سازمان‌ها و نهادها موظف به الکترونیکی کردن خدمات خود شده‌اند تا مراجعات حضوری مردم به ادارات کمتر شود اما متأسفانه در البرز هنوز سازمان‌هایی داریم که به دولت الکترونیک متصل نشده‌اند.

مدیر مخابرات منطقه البرز با اشاره به راه‌اندازی مسیر پروتکشن در دو محور استان در سال جاری، گفت: یکی در مسیرجاده جدیدی است که از فشند به سمت طالقان احداث‌شده است و دیگری نیز در محور اشتهارد - نجم‌آباد - نظرآباد است و با انجام این دو موردبحث پروتکشن در استان البرز به‌نوعی تکمیل می‌شود.

همت زاده در بخش دیگری میزان خسارت به سیستم‌های مخابراتی استان پس از سیلاب را ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

وی همچنین به همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان درزمینهٔ مباحثی ازجمله سیستم‌های انتقال اشاره کرد و افزود: به دنبالاستفاده از تجهیزات و تولیدات داخل کشور در سیستم‌های مخابراتی هستیم و برای فراهم آوری این بستر چنین فرصتی را در اختیار جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهیم.

مدیر مخابرات منطقه البرز در بخش دیگری به برنامه‌های مخابرات استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: دایر کردن ۴۰ هزار خط تلفن ثابت مدنظر است، در کنار آن ۲۰ هزار مشترک جدید «ای. دی. اس. ال» را امسال خواهیم داشت.

همت زاده بابیان اینکه در سال جاری پروژه «وای فای» را در ۳۰ نقطه پرترافیک و پرتردد استان اجرایی خواهد شد، گفت: در بحث کیفیت خطوط و سرویس‌ها نیز به‌کارگیری و فعال‌سازی نرم‌افزارهای جدید در دستور کار است، همچنین در این قالب مباحثی ازجمله پهنای باند و دیگر شاخص‌های خط را برای مشترکین کنترل می‌کنیم تا سرویس‌های مناسبی به آن‌ها ارائه دهیم.

برچسب ها: مخابرات ، فیبرنوری ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار