فرمانده انتظامی استان ایلام؛
فرمانده انتظامی استان ایلام نسبت به گسترش قاچاق دام و خارج کردن دام های مولد از محدوده این استان هشدار داد .
کد خبر: ۷۴۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ 19 May 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی یاری اظهار داشت: قاچاق دام یک مشکل جدی محسوب می شود به نحوی که می تواند تهدیدی برای معیشت دامپروری با وجود پیشینه هزاران ساله در این استان شود.

وی بر لزوم اقدام جدی و بازدارنده تاکید کرد و گفت: مقابله با این تهدید از طریق اقدام پیشگیرانه و هماهنگ همه دستگاه‌های مسئول و مرتبط محقق می شود.

سردار یاری افزود: پلاک‌کوبی و ثبت آمار دام‌های موجود، تشدید کنترل قاچاقچیان سابقه‌دار، تشدید کنترل مرزها، مشارکت و مسئول سازی تمامی دستگاه‎ها و متولیان امر، رصد مستمر و دقیق بازار و تشدید برخورد قضایی و تعزیراتی با مرتکبان این جرائم از جمله اقدامات کنترلی است.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اهتمام ناجا برای مقابله با پدیده قاچاق دام افزود: نیروی انتظامی استان ایلام به منظور مقابله با این پدیده مذموم اقدام های پیشگیرانه و مقابله‌ای را تشدیدکرده به نحوی که تاکنون چندین محموله‌های قاچاق دام را کشف و ضبط کرده و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی داده است.

وی افزود: از جمله انکه به تازه گی یک محموله غیر مجاز انتقال و قاچاق 294 رأس گوسفندکه قاچاقچیان درصدد انتقال ان به خارج از استان بودند کشف شد.

انتقال و قاچاق دام مولد - بره ماده‌ای که هنوز تولیدمثل نکرده - از طریق مرزهای جنوبی کشور تهدیدی بالقوه و جدی است که می تواند به تهی سازی و تخریب زیرساخت های معیشت دامپروری به عنوان یکی از اصلی ترین زمینه های اشتغال و تولید استان مرزی ایلام منجر شود.

دامداران استان ایلام با پرورش حدود ۲.۵ میلیون راس دام سالانه ۲۵ هزار تن گوشت قرمز تولید و به بازارهای کشور عرضه می کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار